„In primul trimestru al anului 2009, Romtelecom a continuat sa inregistreze rate solide de crestere pe segmentele de Internet broadband si televiziune prin satelit, numarul clientilor depasind 700.000 pentru fiecare dintre cele doua servicii, respectiv 701.000 clienti pentru Clicknet si 724.000 clienti pentru Dolce. Rata deconectarilor pentru telefonia fixa a continuat sa fie tinuta sub control, la 1,5% in acest trimestru”, a declarat directorul general, Yorgos Ioannidis.
Profitul operational al Romtelecom a fost de 13,7 milioane de euro, comparativ cu o pierdere de 14,2 milioane de euro raportata in aceeasi perioada din 2008. Romtelecom a inregistrat o scadere de 3,2% a numarului de abonati pe segmentul de telefonie fixa, de la 3,1 milioane la 3 milioane de utilizatori.
Cheltuielile operationale au scazut cu 22,2% in perioada analizata, in urma unui declin puternic al costurilor legate de redundanta si a unei scaderi de 16% a numarului de angajati. Costurile programului de disopnibilizari s-au plasat, in primele trei luni din 2009, la 3,3 milioane euro, fata de 29,6 milioane euro in perioada similara a anului trecut, reiese din raportul OTE, citat de Mediafax.
„Efectele crizei economice au inceput sa fie resimtite de asemenea pe piata locala, fiind reflectate in rate de crestere mai mici decat in perioadele anterioare, pentru serviciile de Internet broadband si de televiziune, dar si intr-un declin al veniturilor, in principal datorita deprecierii leului in raport cu euro. Eforturile de a creste eficienta interna si de a avea un control mai bun asupra costurilor sunt reflectate in performantele financiare ale companiei in primul trimestru al anului 2009, printr-un profit inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii, EBITDA, mai mare cu 30% fata de aceeasi perioada a anului precedent”, a precizat Yoannidis.