Compania ce detine cel mai mare motor de cautare din lume cauta in mod activ noi surse de venit, pe masura ce monetizarea Internetului incetineste si noi tehnologii, precum smartphone-urile si serviciile de social networking castiga teren.
Schmidt se asteapta ca, intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, veniturile generate de advertising-ul pe terminale mobile sa le depaseasca pe cele generate de motorul de cautare instalat pe computere traditionale.
In trimestrul doi, Schmidt spunea ca, zilnic, sunt achizitionate 160.000 de telefoane cu sistemul de operare Android, in crestere de la 65.000 in primul trimestru.
Schmidt a mai spus ca Google se axeaza in prezent pe integrarea aplicatiilor de pe retelele sociale in produsele proprii. Acesta nu a dorit sa comenteze asupra zvonurilor privind lansarea unui concurent pentru Facebook sau planuri de a incheia parteneriate cu retele sociale precum Zynga.
Analistii spun ca jocurile pot fi „biletul de intrare” pe scena retelelor sociale. „Au fost o multime de zvonuri pe piata. Unele dintre ele sunt corecte, altele nu. In general nu este bine sa discutam despre produsele viitoare”, spune, prudent, seful gigantului Google. „In general insa consideram ca produsele noastre ar fi mult mai valoroase daca ar avea integrate mai multe aplicatii specifice retelelor sociale”.