Acesta a mai spus ca negocierile pentru vanzarea diviziei de televiziune prin satelit catre Romtelecom au durat cateva luni si au fost demarate la sfarsitul anului trecut.
Seful DCS nu a dorit sa dezvaluie valoarea tranzactiei, insa aceasta a precizat ca suma astfel obtinuta va fi reinvestita in totalitate in dezvoltarea DCS si diviziei B2B Dial Telecom.
Cu cateva saptamani in urma, Romtelecom a platit 8 milioane de euro pentru preluarea activelor si celor 95.000 de clienti ai serviciului de televiziune prin satelit Boom TV. Tranzactia a avut loc la un pret de 84,21 euro pentru fiecare abonat.
Acest pret per abonat ar evalua tranzactia dintre Romtelecom si DCS la 6,7 milioane de euro.
Compania asteapta cresterea de la serviciile de Internet
Malacopol spune ca motorul principal de crestere pentru DCS in urmatorii ani, atat in zona corporate cat si in cea a clientilor rezidentiali, este reprezentat de serviciile de Internet, datorita gradului scazut de penetrare a internetului.
O alta prioritate a companiei o reprezinta investitiile in dezvoltarea retelei si extinderea teritoriala pentru Dial Telecom, divizia destinata clientilor corporate, care a generat profituri in crestere pentru DCS in ultimii doi ani.
DCS mizeaza, pentru anul in curs, pe o crestere a veniturilor si numarului de clienti cu peste 20% pentru serviciile de acces Internet, o crestere de minimum 10% pentru serviciile de televiziune, si o triplare a numarului de clienti pentru telefonia fixa.
La sfarsitul anului, compania avea 180.000 de abonati la serviciile de cablu analogic si digital si 50.000 de abonati la telefonie fixa si internet.
In 2010, afacerile DCS au fost estimate la 34 de milioane de euro.
Compania a alocat pentru acest an un buget de 10 milioane de euro pentru dezvoltarea serviciilor si a retelei si pentru achizitii.
Malacopol se asteapta la o reluare a cresterii pe piata de telecomunicatii din Romania incepand cu al doilea semestru al anului, precum si o usoara imbunatatire a indicatorilor comerciali ai companiilor fata de anul trecut.
Pe termen lung, strategia care va caracteriza piata va ramane cea a consolidarilor si parteneriatelor.
„Consolidarile de pe piata de telecomunicatii sunt un trend pe care l-am anticipat inca de acum trei ani si cred ca va mai dura inca cativa ani de acum incolo”, a adaugat Malacopol.