DailyBusiness.ro:
Romtelecom a castigat competitia pentru licenta de comunicatii mobile de frecvente 410-415/420-425 MHz. Cand anume veti incepe sa oferiti servicii bazate pe aceste frecvente si cine vor fi primii clienti targetati de Romtelecom?
Yorgos Ioannidis: Pana la finele anului vom vedea primele realizari in acest sens – servicii wireless si Internet mobil bazate pe aceste frecvente. In prima faza, vom targeta clientii care ne-au contactat, in timp, pentru a cere servicii de acest gen, ADSL sau telefonie sau Internet si noi nu am putut sa le oferim, neavand acoperire in acele zone. Sunt cateva mii de astfel de potentiali clienti carora le vom aduce asta la cunostinta in momentul in care vom ajunge in zona lor.
DB: Si dupa ce veti incerca sa atrageti clientii care s-au aratat deja interesati de serviciile Romtelecom?
YI: Ne vom concentra pe clientii business.
DB: Considerati totusi ca veti avea succes pe acest segment, avand in vedere ca aceasta frecventa nu este considerata premium?
YI: Depinde ce fel de clienti business targetam. Poate ca o mare corporatie nu va fi interesata, dar noi ne vom axa pe clienti mici si mijlocii, carora le sunt suficienti, de exemplu, 1 sau 2 Mb rata de transfer la Internet. De asemenea vom targeta si profesionistii „self employed”, de genul jurnalistilor sau persoanelor fizice autorizate. Oricum, suntem in proces de implementare a unor viteze la serviciul de Internet al Romtelecom, ClickNet, chiar mai mari decat cele actuale. Piata si concurenta ne obliga. De asemenea, ne vom axa din ce in ce mai mult pe oferte comune cu Cosmote.
DB: Pana acum nu prea ati „apasat pe acceleratie” in ceea ce priveste ofertele comune cu operatorul de telefonie mobila Cosmote Romania. Cand o veti face?
YI: De fapt, chiar in august am incheiat doua contracte cu companii foarte mari din Romania, care au fost atrase de o oferta comuna Romtelecom-Cosmote. Saptamana viitoare va pot spune ca vom anunta un nou contract comun cu Cosmote, destinat tot segmentului business. Vom accelera deci aceste parteneriate.
DB: Astazi (joi – n.r.) ati anuntat cateva oferte si optiuni suplimentare. Ce urmariti prin acestea? Cum considerati ca va reactiona concurenta?
YI: Suntem in procesul de a recupera clientii pierduti in anii anteriori. Aceasta este destinatia si scopul primar al acestor oferte – cresterea bazei de clienti. Piata pe care activam este una feroce, dar ne-am pozitionat deja foarte bine. Daca acum un an si ceva alergam noi in urma concurentilor, raspundeam atacurilor lor, acum ar trebui sa cam reactioneze si ei la ofertele noastre. Asta daca vor, bineinteles. Oricum, Romtelecom incearca sa ofere servicii cat mai bune, ca raspuns la cele ale concurentei sau in avans.
DB: Ce oferta a vreunui concurent v-a atras atentia cel mai mult, in ultima perioada?
YI: Oferta Vodafone de acum o saptamana m-a frapat din punct de vedere al reglementarii, mi se pare ca nu este cinstit. Clientul de telefonie fixa al Vodafone va suna un client de telefonie mobila al Vodafone, la preturile Vodafone, fara sa plateasca taxe de interconectare. Nu inteleg de ce daca un client Romtelecom suna de pe fix un client mobil al Vodafone, va trebui sa plateasca taxele de interconectare, in timp ce clientul de telefonie fixa al Vodafone nu plateste aceste taxe. Acest lucru ar trebui privit mai indeaproape de catre autoritatea in comunicatii (ANRCTI – n.r.).
DB: Jucatori din piata telecom autohtona, precum Bogdan Constantinescu, directorul general Cisco, sunt de parere ca vom asista in viitorul apropiat la achizitii de companii pe piata autohtona de profil. Ce parere aveti despre acest lucru?
YI: Da, consider ca vom asista la consolidarea acestei piete in 2009, probabil ca si prin achizitii. De fapt, acest lucru se face si la nivel foarte mare – Deutsche Telekom care a cumparat actiuni la OTE, fiind un exemplu bun. Oricum, scopul Romtelecom in prezent si in viitor va fi cresterea cotei de piata pe toate segmentele.