- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Seful Zapp: Am rezolvat cu reteaua, acum punctul nostru slab este gama de telefoane

27 Oct, 00:01 • emanuel.ceciu
Despre impactul portabilitatii numerelor asupra Zapp, cum vede seful operatorului evolutia companiei pe diverse segmente, dar si despre ponderea clientilor de business, DailyBusiness.ro a discutat cu Chris Bataillard, CEO al Zapp.
Seful Zapp: Am rezolvat cu reteaua, acum punctul nostru slab este gama de telefoane

DailyBusiness

: Portabilitatea numerelor s-a implementat si in Romania. Cum considerati ca va afecta aceasta afacerile Zapp in Romania?
Chris Bataillard: Voi incepe prin a afirma ceea ce spun toti operatorii telecom din Romania: intr-un final, clientii vor fi cei mai castigati. Portabilitatea era asteptata si de noi, ne-am pregatit pentru aceasta, am investit aproape de 1 milion de euro in toata infrastructura necesara portabilitatii si in software. Oricum, portabilitatea va aduce noi clienti catre Zapp, nu vom pierde bani sau clienti din acest proces.

DB: Peste cat timp estimati ca vom vedea primele rezultate concrete ale migrarii clientilor?
CB: In alte state rezultatele s-au vazut dupa cativa ani. In Romania insa, datorita unei competitii foarte mari, preconizez ca vom vedea primele rezultate notabile si vom afla catre ce companii „se inclina balanta” dupa primele cateva luni, nu foarte multe. La inceput, insa, consider ca mare parte dintre consumatori vor fi confuzi, nestiind unde sa se duca, ce sa faca.

DB: In prezent, cum evolueaza Zapp pe diversele segmente telecom?
CB: Cel mai bine am progresat in ultimele luni pe segmentul de date si telefonie fixa, mai ales pe segmentul business. Am relansat serviciile de Internet si am primit preponderent feed-back pozitiv din piata. Pana in Craciun vom scoate pe piata pachete de servicii combinate de telefonie fixa si mobila, pentru a impulsiona si segmentul de telefonie mobila. In noiembrie vom lansa si un pachet nou de business.

DB: Ce pondere din clientii companiei sunt de business?
CB: Peste 50%. De fapt, foarte multi din restul clientilor au mici afaceri chiar in casele proprii, acei clienti SOHO. Deci procentul, daca-i adaugam si pe acestia „mai putin organizati”, depaseste 60-65%.

DB: Care este punctul cel mai slab al Zapp in prezent?
CB: In mod clar, lipsa unei game largi de telefoane, fixe si mobile. Daca m-ati fi intrebat aceasta acum un an, as fi raspuns ca lipsa unei retele solide, dar in ultimul timp am inceput sa indreptam acest neajuns si efectele le simtim deja. O sa lansam in curand insa cateva noi terminale mobile pentru clienti, deci speram sa nu mai simtim atat de acut aceasta lipsa.

DB: Care este concurentul pe care il respectati cel mai mult si care, in opinia dumneavoastra, evolueaza cel mai bine?
CB: Evident, respect toti concurentii, companii multinationale puternice, cu un trecut si un prezent foarte bun. Toate sunt puternice si periculoase. Daca ar fi insa sa nominalizez doar pe una, as zice ca Orange este o companie foarte bine organizata, mai ales pe segmentul business.

DB: Realist vorbind, unde vedeti Zapp peste 2 ani?
CB: Sunt de parere ca facem progrese foarte bune pe segmentul de date. Peste doi ani vad Zapp ca principalul furnizor ISP de pe piata din Romania, pe segmentul de business.

Urmărește Daily Business pe Google News