Una dintre cele mai mari cresteri este estimata de catre centrul de service al Orange Romania, cel mai mare operator local de telefonie mobila, care raporteaza circa 6.000 de interventii pe luna pe telefoane aflate in garantie.
Centrul de service activeaza din anul 2005 si va inregistra anul acesta o crestere a activitatii cu circa 280%, a spus pentru DailyBusiness Camelia Coman, sales logistics manager la Orange Romania.
„Aceasta evolutie este determinata atat de cresterea numarului de telefoane mobile preluate de la clienti prin reteaua proprie de colectare, care in prezent include peste 800 de magazine in toata tara, cat si de adaugarea unor noi marci de telefoane mobile in portofoliu”, a precizat Coman.
Piata de telefoane mobile este intr-un trend ascendent, anul acesta urmand sa se inregistreze vanzari de 4 milioane de telefoane mobile in Romania, conform oficialilor distribuitorului de terminale si accesorii mobile Germanos. Cresterea de vanzari de telefoane mobile duce la cresterea activitatilor service pentru acest segment, spun specialistii.
Orange Romania nu urmareste obtinerea unei marje de profit din activitatea de service, compania realocand veniturile obtinute din aceasta activitate pentru sustinerea serviciilor de colectare si reparare a telefoanelor mobile, spun reprezentantii operatorului.
In prezent, Orange Romania coopereaza cu sapte producatori de telefoane mobile, intentionand sa adauge anul acesta inca doi producatori. Astfel, oficiali ai Orange sustin ca vor putea sa ofere suport si piese de schimb si pentru alte marci de telefoane mobile, contribuind la cresterea activitatii service-ului.
Operatorii de telefonie mobila Vodafone si Cosmote au, in schimb, contracte cu mai multe firme de profil pentru reparatii, in functie de marca telefonului.
Astfel, in cazul Vodafone, una dintre companiile cu care operatorul are contract de service este compania WSC-Europa S.A., firma italiana de service prezenta pe piata romaneasca din 2004.
Compania ofera service pentru mai multe categorii de produse in afara de telefoane, cum ar fi echipamente audio-video, DVD-uri, playere, PC-uri.
Viorel Stefanescu, key account manager la WSC-Europa, spune ca aproximativ 50% din veniturile companiei provin din reparatiile telefoanelor mobile, preconizand o crestere a pietei de service pe acest segment de aproximativ 25-30% pana la finele anului.
In Romania, WSC-Europe are 264 puncte de colectare. La nivelul intregului grup, Stefanescu spune ca din 1997 pana in prezent, compania a inregistrat 12 milioane de reparatii, neavansand o cifra exacta pentru serviciile din Romania.
Ca fapt mai rar intalnit in Romania, dupa spusele lui Stefanescu, compania ofera posibilitatea utilizatorului telefonului mobil aflat in service sa urmareasca online, printr-un soft special pus la dispozitie pentru clientii WSC-Europa, progresul inregistrat la repararea mobilului.
„In acest fel, clientul poate monitoriza progresul reparatiei intrand in site-ul WSC prin cautare dupa codul IMEI sau dupa numarul de serie al produsului”, a specificat Stefanescu.
Oficialii operatorului Zapp nu au comentat cu privire la acest subiect.
Operatorul de telefonie mobila Cosmote are ca unul dintre principalii contractanti pentru service pe distribuitorul de terminale si accesorii mobile Germanos. Acestia sunt autorizati spre a repara orice mobil Nokia, Sony Ericsson, Motorola si Alcatel, al clientilor Cosmote si Germanos.
De altfel, Nokia, cel mai mare producator de telefonie mobila din lume si lider de piata in Romania ca numar de vanzari, are sase puncte de service in tara: trei in Bucuresti si cate unul in Cluj, Iasi si Brasov.
Incasarile din reparatiile de telefonie mobila vor creste cu aproximativ 50% pana la finele anului 2007, comparativ cu anul precedent, a spus Dimitris Blatsios, director general Germanos Romania, pentru DailyBusiness.
Activitatea de service a grupului Germanos genereaza un venit anual de aproximativ 2% din total dar, „judecand dupa dinamismul pietei precum si dupa cresterea vanzarilor de telefoane mobile de ultima generatie, ne asteptam ca acest procent sa creasca pana la un nivel mai important”, a spus Blatsios.
In Romania, Germanos ofera service exclusiv in cadrul celor 145 de magazine autorizate purtand sigla companiei. „Pe langa autorizatiile deja existente de la producatorii de telefonie mobila Nokia, Sony Ericsson, Motorola si Alcatel, incercam sa incheiem contracte si cu restul de producatori existenti pe piata”, a spus Blatsios, subliniind importanta acestor contracte pentru optimizarea si largirea ariei service.
Pe anul 2006, grupul Germanos a reparat sau inlocuit aproximativ 500.000 de telefoane mobile. Blatsios a specificat ca datorita perioadei mari de garantie legala, 2 ani de zile, precum si preturilor relativ scazute cu care se pot achizitiona telefoanele mobile, „este putin probabil ca o mare parte dintre clienti sa doreasca sa repare un mobil aflat in afara garantiei”.