- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Serviciul de informatii privind abonatii din toate retelele telecom, disponibil din 31 octombrie

17 Nov, 11:45 • Redactia DailyBusiness
Compania InfoClick, in asociere cu Newsphone Hellas (Grecia), a lansat registrul abonatilor si serviciul de informatii privind abonatii telecom, disponibile non-stop, prin apelarea numarului national scurt 118800, potrivit Mediafax.
Serviciul de informatii privind abonatii din toate retelele telecom, disponibil din 31 octombrie

„Pentru prima oara, romanii au acces la un serviciu universal al abonatilor de telefonie prin apelarea numarului national scurt 118800, care ofera datele actualizate ale abonatilor persoane fizice, companii si institutii publice, 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. In plus, la cerere, acestia pot beneficia gratuit de suport pentru identificarea unor informatii suplimentare despre numerele solicitate”, a declarat, marti, Kostas Papadopoulos, directorul general al InfoClick.

Registrul abonatilor cuprinde cea mai extinsa baza de date din Romania, incluzand detaliile de contact ale utilizatorilor privati si ale companiilor (inclusiv utilizatorii de cartele preplatite), care accepta acest lucru.

Datele abonatilor includ numere de telefon, din reteaua nationala fixa sau mobila, numere de fax si alte detalii de identificare, precum adresa postala.

Registrul abonatilor este disponibil si in format electronic pe www.118800.com.ro.

Numarul national scurt 118800 este un numar scurt pentru servicii de informatii, armonizat la nivel european conform legislatiei si planului national de numerotatie din Romania.

Prezent la eveniment, Catalin Marinescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), a afirmat ca, in orice moment, cetatenii pot sa isi verifice datele din registrul complet al abonatilor de telefonie, sa solicite rectificarea, eliminarea sau introducerea datelor lor de contact in registrul abonatilor in mod gratuit.

„Mai mult, sfatuiesc toti utilizatorii retelelor de telefonie, fie ele mobile sau fixe, abonati sau utilizatori de cartele preplatite, sa isi intrebe furnizorul despre acest registru si despre situatia lor”, a declarat Catalin Marinescu.

„Ar trebui sa fie interesate in primul rand companiile, pentru ca acum au la dispozitie un instrument eficace si gratuit prin intermediul caruia pot fi gasite de clienti sau parteneri de afaceri”, a mai spus presedintele ANCOM.

Societatea Infoclick a fost infiintata in 2008 cu scopul de a activa pe piata de informatii telefonice privind abonatii.

In iunie 2009, in urma analizei ofertelor depuse in cadrul a doua proceduri de licitatie pentru punerea la dispozitia utilizatorilor a unui serviciu de informatii privind abonatii si a unui registru al abonatilor, InfoClick a fost desemnata de ANCOM ca furnizor de serviciu universal in Romania.

Infiintata in Grecia in 1995, Newsphone Hellas dezvolta si furnizeaza servicii cu valoare adaugata care se adreseaza atat consumatorului final cat si companiilor, disponibile prin majoritatea canalelor de comunicare precum voce, SMS, MMS, e-Commerce, WAP si altele.

Din august 2005, Newsphone Hellas opereaza seviciul national al registrului de abonati prin numarul scurt 11880 in Grecia.

Compania este listata la Bursa de Valori de la Atena si are peste 2.000 de angajati.

Urmărește Daily Business pe Google News