In urma acestei decizii, Sharp va fi singura companie japoneza care va vinde telefoane mobile in China, dupa retragerea Kyocera de luna aceasta, afectata de competitia din partea Nokia si Samsung Electronics.
„Sharp se indreapta in directia cea buna, insa nu este clar daca va reusi”, a spus un analist citat de presa internationala.
„Trebuie sa urmarim cum se va acomoda compania in China, avand in vedere ca niciun alt producator japonez, in afara de Sony, nu a inregistrat succese in sectorul de telefonie mobila din strainatate”.
Piata de telefonie mobila din China a fost dominata de Nokia, urmata de Samsung si Motorola in trimestrul al patrulea din 2007, potrivit datelor furnizate de firma Analysys International. Cele trei companii acopera 60% din piata.
„Exista o crestere a numarului de consumatori din China ce doresc sa cumpere telefoane mobile premium, precum cele echipate cu camere video, chiar daca sunt foarte scumpe”, a declarat vineri purtatorul de cuvant al Sharp, Miyuki Nakayama, mentioneaza sursa citata.
„Oamenii vor telefoane mobile cu camera video care sa dispuna de un display clar”, a adaugat Nakayama.
Sharp este cunoscuta pentru calitatea componentelor de telefoane mobile, precum ecranele pe baza de cristale lichide (LCD) si camerele video incorporate.
Vanzarile ar putea incepe in luna iunie, a spus Nakayama.
Mai multi producatori japonezi de telefoane mobile s-au retras de pe pietele din strainatate pe pietele interne in ultimii ani, pe fondul competitiei dure facute de Nokia si alte companii.
Sharp, al treilea producator mondial de televizoare dupa Sony Corp. si Samsung Electronics Co. Ltd., estimeaza un profit net record pentru anul fiscal 2007/2008 de 655,1 mil euro, in crestere cu 3,2% fata de anul precedent.
In anul fiscal 2006/2007, grupul Sharp a inregistrat o majorare cu 15% a profitului operational, comparativ cu anul fiscal precedent (anul financiar al grupului Sharp se incheie pe 31 martie-n.r).
Profitul net al grupului s-a ridicat la 634,6 mil. euro, in timp ce vanzarile grupului nipon au crescut cu 12%, pana la 19,9 mld. euro.