Campania va dura toata luna decembrie si se desfasoara simultan si pe o serie de site-uri romanesti, conform unor surse din piata. Campania a fost realizata de agentia de publicitate online Mediacafe si este adresata unui public tinta format din tineri cu varste cuprinse intre 15 si 24 de ani.
Vodafone este prima companie mare din Romania care apeleaza la canalul Yahoo Messenger pentru promovare.
Conform celor mai recente estimari, 2,5 de milioane de romani acceseaza zilnic serviciile Yahoo, in special barbatii între 25-39 de ani si femeile cu varste cuprinse intre 18-34 de ani.
Contactati de catre DailyBusiness, oficialii Vodafone si Mediacafe nu au oferit detalii cu privire la valoarea contractului sau la nivelul vanzarilor asteptate in urma derularii campaniei.
Vodafone Romania distribuie mesajul acestei campanii si pe alte canale – TV, presa scrisa, outdoor.
Parteneriatul Yahoo si Vodafone este unul cunoscut la nivel mondial, acestia fomand recent o alianta strategica.
Agentia Mediacafe a realizat si campania online de promovare a produsului „Prajitura de casa”, al companiei Alka. Prima campanie romaneasca distribuita prin reteaua Yahoo a apartinut brandului Jacobs Ice Coffee si a fost realizata de Starcom Media.
Campania Alka, care tinteste un public tanar si dinamic, cu putin timp liber, a atras in primele doua saptamani de la lansare aproximativ 20.000 de utilizatori ai serviciilor Yahoo pe site-ul Alka, au anuntat luni reprezentantii companiei.
Campania Alka se desfasoara in prezent pe TV si Internet, urmand ca in viitor sa cuprinda si radioul printr-un spot, precum si presa scrisa si outdoor, declara reprezentantii companiei.
„Preturile pentru cumpararea de spatiu pe Yahoo sunt mai mici decat pentru site-urile autohtone”, a declarat Mihai Fanache, directorul general al Media Cafe pentru DailyBusiness. Si totusi, de ce este inca atat de scazut interesul agentiilor de publicitate pentru site-urile externe?
Una din explicatii ar fi ca agentiile nu pot estima profilul vizitatorilor de pe site-urile straine si le este greu sa isi atinga astfel publicul tinta, explica Fanache. In cazul acesta, Yahoo este o exceptie, pentru ca utilizatorii de messenger au un profil bine stabilit – public tanar si dinamic.
O alta explicatie, dupa parerea lui Fanache, este ca piata locala este in crestere si agentiile de media prefera sa dezvolte aceasta piata directionand bugetele advertiserilor catre site-urile romanesti.
Totusi, pentru anii urmatori, Fanache estimeaza ca vor fi tot mai multe campanii de comunicare online romanesti prin Yahoo.