Hotaran va fi responsabil de formarea noii generatii de manageri si de integrarea celor doua echipe Microsoft din Romania: filiala de vanzari si marketing, respectiv echipa din cadrul centrului global de suport tehnic, inaugurat in ianuarie de Bill Gates la Bucuresti.
In cei trei ani cat oficialul roman al Microsoft a coordonat activitatile companiei in Europa de Sud-Est, aceasta regiune a obtinut cea de-a doua rata de crestere in topul mondial al Microsoft, dupa cea din Statele Unite, a spus Hotaran.
Actualul director general al filialei, Ovidiu Artopolescu, va fi promovat, de la aceeasi data, pe pozitia de director pentru proiecte de mari dimensiuni (din sectorul corporatist si cel public – n.r.) in Europa Centrala si de Est.
Practic, Artopolescu va coordona proiecte complexe, desfasurate concomitent in mai multe state din regiune.
Anunturile au fost facute in contextul in care divizia administrativa Europa de Sud-Est va fi desfiintata, deoarece business-urile din regiune au crescut pana la dimensiuni la care era necesara administrare separata, au explicat oficialii companiei. Astfel, filialele nationale din regiune se vor administra pe cont propriu si vor raporta catre filiala din Munchen, care centralizeaza activitatea din Europa.
Microsoft Romania incheie, la 30 iunie, anul fiscal 2007 cu o crestere de peste 50%, una dintre cele mai mari din ultimii ani, crestere datorata in principal lui Ovidiu Artopulescu – responsabil de mai multe initiative finalizate cu proiecte ample in zona guvernamentala si corporatista, conform oficialilor companiei.
Dupa cei trei ani in care a coordonat activitatile Microsoft pentru Europa de Sud-Est, Silviu Hotaran se intoarce in fruntea Microsoft Romania, gasind o companie complet schimbata fata de cea pe care i-a lasat-o, in 2004, lui Ovidiu Artopolescu.
Microsoft Romania a ajuns la un numar de 100 de angajati in vanzari si marketing, dublu fata de nivelul din 2004, cand Hotaran a parasit filiala. Microsoft va mai angaja pana la finalul anului fiscal urmator (iunie 2008), in cadrul centrului global de suport tehnic, inca 100 de persoane, ducand totalul angajatilor in acest centru la 160.
„Am demonstrat ca noi, romanii, ne pricepem sa ‘deschidem’ tari: am deschis piete ca Croatia, Bosnia, Macedonia si altele, insa acum, odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, si cu deschiderea centrului de suport de la Bucuresti, Romania a devenit mult prea importanta pentru a mai fi inclusa la pachet cu alte tari”, a spus Silviu Hotaran.
„De acum incolo, Romania este egala, pentru Microsoft, cu orice alta tara din Europa de Centrala si de Est si tocmai de aceea am preluat, din nou, conducerea acestei filiale”, a adaugat Hotaran.
Silviu Hotaran este, istoric vorbind, primul angajat Microsoft in Romania. El a fondat filiala in 1996, intr-o echipa de patru persoane, printre care se aflau Ovidiu Artopolescu si Paula Apreutesei, in prezent business development manager Microsoft Romania.