Rezultatele se datoreaza in principal unei pierderi de 340 mil. euro cauzate de un program global de inlocuire a unor baterii defecte si de pierderile diviziei de semiconductoare, relateaza Financial Times (FT).
In privinta vanzarilor de televizoare, „reducerile de preturi au fost masive, in special in SUA”, a afirmat Nobuyuki Oneda, director financiar la Sony.
Reducerile previzionate de preturi la televizoare cu ecran plat au fost mai mari si au aparut mai devreme decat se estimase in SUA, a adaugat Oneda. Preturile au scazut cu 25%-30% fata de aceeasi perioada a anului trecut, depasind estimarile Sony, care anticipase scaderi de circa 20%.
In plus, companiile rivale au inceput sa produca modele noi, a adaugat reprezentantul Sony. „Suntem constienti ca va fi o lupta destul de dificila”.
Perspectiva sumbra a nivelului vanzarilor de televizoare vine pe fondul unei presiuni accentuate asupra Sony, care incearca sa readuca pe profit divizia de electronice. Aproximativ 40% din productia de televizoare se vinde de obicei in al treilea trimestru.
Directorul general al Sony, Howard Stringer (foto), s-a confruntat cu o serie de probleme in incercarea sa de a revitaliza compania. Sony va scoate pe piata consola de jocuri Playstation3 luna viitoare, moment considerat crucial pentru parcursul viitor al companiei.