Compania a precizat ca acest televizor va fi primul de pe piata construit pe baza acestei noi tehnologii.
Sony, care este al doilea producator mondial de televizoare cu ecran LCD, intrecut doar de Samsung Electronics Co Ltd, se asteapta ca modelul cu o diagonala de 11 inci si cu o grosime de trei milimetri sa fie comercializat la pretul de 200.000 yeni (1.700 dolari).
Ecranele construite pe baza tehnologiei OLED sunt considerate mult mai eficiente din punct de vedere al consumului de energie, sunt mai usoare si mai subtiri, imaginea inregistreaza performante notabile in cazul afisarii cadrelor rapide, fiind astfel recomandat in cazul in care va fi folosit pentru vizionarea filmelor de actiune si evenimentelor sportive.
Oficialii companiei nu au spus cand vor incepe exportul televizoarelor si in afara Japoniei, dar au precizat ca pentru inceput acestea vor viza in special clientii corporate.
Insa producatorii de televizoare se confrunta deocamdata cu probleme in ceea ce priveste construirea unor modele de diagonala mai mare si reducerea costurilor de productie, pentru ca acest nou model de televizor sa devina competitiv cu modelele LCD sau cu plasma.
Conform companiei de cercetare a pietei DisplaySearch, tehnologia LCD va domina pentru inca un timp piata televizoarelor, sustinuta de vanzarile ce se estimeaza ca vor atinge 110 milioane de unitati in 2009, de la 46 de milioane la finele lui 2006.