- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Sony estimeaza 2% cota de piata pe segmentul laptopurilor

26 Jun, 10:15 • Redactia DailyBusiness
Compania japoneza Sony si-a propus pentru acest an obtinerea unei cote de 2% din piata laptopurilor din Romania, estimata la 200.000 de unitati comercializate in 2007 si la 350.000 de unitati in 2010
Sony estimeaza 2% cota de piata pe segmentul laptopurilor

In urmatorii trei ani, rata agregata de crestere a pietei notebook-urilor va fi de 60%, volumul fiind de 300.000 de unitati, potrivit aprecierilor oficialilor Sony.

„Estimam pentru primele 12 luni de la lansare o cota de piata de 2%”, a declarat Lia Burghelea, business development manager al companiei pentru Europa de Sud-Est. Burghelea este noul reprezentant oficial in Romania al Sony pentru marca Vaio.

Conform oficialilor Sony, acestia isi propun in urmatorii ani o cota de piata de 5%, dar au spus ca este prea devreme pentru a estima exact cand vor reusi acest lucru.

Romania este considerata cea mai importanta piata din sud-estul Europei pentru compania japoneza „Viteza de schimbare a pietei reprezinta o miza mare pentru noi”, a declarat Takamuri Oda, general manager al diviziei Business Strategy & Management a Sony pentru Europa Centrala si de Sud-Est.

Potrivit acestuia, Sony detine in Romania o cota de 21% din piata de electronice, fiind lider pe segmentul camerelor foto. „Dupa 1 ianuarie, reducerea taxelor de import s-a tradus printr-o explozie a vanzarilor”, a mai spus Oda.

Compania a lansat in Romania trei modele de laptopuri Vaio de ultima generatie,modele TZ si FZ, cu preturi de la 1.500 de euro la 2.500 de euro, avand ca segment tinta persoane fizice cu venituri medii si mari.

Producatorul japonez este prezent cu marca Vaio in 13 tari din Europa si are zece centre operationale.

Sony Corp. a raportat o scadere de 68% a profitului operational inregistrat in anul fiscal 2006/2007, cauzata de pierderile obtinute de divizia sa de jocuri video precum si de costurile de retragere de pe piata a bateriilor pentru laptopuri, care au prezentat defectiuni.

Sony va dezvolta reteaua de distributie si service prin care va asigura asistenta la sediul clientilor (door-to-door) pentru marca Vaio.

Sony Corp. a raportat o scadere de 68% a profitului operational inregistrat in anul fiscal 2006/2007, pana la suma de 453,7 mil.euro, cauzata de pierderile obtinute de divizia sa de jocuri video, precum si de costurile de retragere de pe piata a 9,6 mil. de baterii defecte pentru laptopuri.

Grupul Sony este competitorul Microsoft si Nintendo pe piata consolelor video, estimata pentru 2007 la 23 mld. euro.

Compania ar putea inregistra in anul fiscal 2007/2008 un profit operational de 2,8 mld. euro, peste media estimarilor unui numar de 20 de analisti, care au declarat pentru Reuters ca profitul operational al Sony ar putea fi de 2,5 mld. euro.

Sony se asteapta la o crestere a vanzarilor cu 5,8%.