Aprecierea yenului fata de dolarul american ameninta profitul Sony intr-o perioada in care compania incearca sa-si sporeasca marjele de profit la televizoarele cu ecran plat, pe fondul scaderii preturilor si a concurentei cu firma Nintendo pe piata jocurilor video.
„Avem o strategie de a combate deprecierea dolarului pe termen mediu si lung”, a declarat Ryoji Chubachi, presedintele Sony, in cadrul unei conferinte de presa la Taipei.
„Vom reduce costurile de productie cat de mult vom putea, iar pe termen scurt, vom incerca sa atragem cat mai multe comenzi”, a spus Chubachi.
Aprecierea rapida a yenului si a altor valute asiatice fata de dolarul american a afectat exporturile din regiune catre Statele Unite, o piata extrem de importanta pentru companii ca Sony, care inregistreaza trei sferturi din venituri in strainatate, conform sursei citate.
Cu fiecare apreciere de un yen a monedei nipone fata de dolarul american, Sony pierde aproximativ sase miliarde yeni (59 mil. dolari).
Sony, ce concureaza cu firme precum Samsung Electronics sau Sharp in productia de ecrane plate pentru televizoare, a redus in ultimii ani 10.000 locuri de munca si o gama larga de active ce nu erau de baza.
In ianuarie, Sony a raportat o crestere mica a profitului operational trimestrial, reducandu-si estimarile, odata ce aprecierea yenului a afectat vanzarile in strainatate.
Sony si-a sporit estimarile privind profitul net pentru anul fiscal curent cu 3%, la 340 miliarde yeni (2,1 mld. euro), dublu fata de anul anterior.
Scaderea economiei americane a dus la vanzari slabe pentru divizia producatoare de echipamente electronice, care anterior inregistra vanzari foarte bune pe teritoriul american, a scris Bloomberg.
Oficialii Sony au anuntat joi si diminuarea tintei de vanzari pentru consola PlayStation 3, ca urmare a preferintelor consumatorilor care in perioada recenta s-au indreptat catre produsele competitorilor Sony – Microsoft Xbox 360 si Nintendo Wii, in detrimentul PS3.