Anterior lansarii de acum trei luni, produsele Sony puteau fi achizitionate in Romania doar de la distribuitori si retaileri.
„Zona business din Romania nu este inca atat de mare ca in alte tari europene, dar este clar ca va creste puternic in urmatorii ani. Acest lucru se reflecta si in vanzarile de laptopuri din gama Sony Vaio” a spus Lia Burghelea, business development manager al companiei pentru Europa de Sud-Est.
Reprezentantii Sony s-au aratat surprinsi de faptul ca peste 40% dintre cumparatorii de laptopuri din gama Vaio au fost femei de afaceri. Oficialii companiei nu au oferit detalii suplimentare privind numarul de produse vandute sau valoarea lor.
„Ne asteptam ca pentru modelele TZ, model business, marea majoritate a cumparatorilor sa fie barbati. Se pare insa ca designul acestuia, precum si procesorul puternic au atras foarte multe femei de afaceri”, a mai spus Lia Burghelea.
Oficialii Sony au subliniat ca isi pastreaza previziunile conform carora compania va inregistra in primul an de la lansare o cota de piata pe segmentul de laptop-uri de 2%, urmand ca in circa 3-5 ani sa atinga o cota de 5%.
Incepand cu aceasta luna, Sony va introduce in cadrul retailerilor Media Galaxy, Flamingo, Flanco si Sony Center noi modele de laptop-uri din gama TZ si FZ, introducand totodata seriile SZ si AR, in premiera pe piata din Romania.
Costul noilor modele variaza de la 4.300 lei pana la 8.500 lei.
Toate modelele sunt dotate cu procesoare core 2 duo, RAM de 2 Gb DDR2 si HDD de minim 100 Gb.
In premiera pe piata mondiala, Sony Vaio a introdus un model de laptop care poate scrie pe noile formate de discuri de inalta definitie Blu-Ray. Laptop-urile AR51M si FZ21Z permit, pe langa inscriptionarea si citirea de CD-uri si DVD-uri, citirea si scrierea de discuri Blu-Ray.
„In Romania, din nefericire, nu exista mai mult de 240 de filme in format Blu-Ray, dar suntem siguri ca in viitor, retailerii vor importa din ce in ce mai multe”, a spus Burghelea.