Conform estimarilor publicate de Nikkei, citand un studiu efectuat de o serie de analisti chestionati de serviciul de informatii financiare Quick, vanzarile grupului Sony vor creste cu 6% in anul fiscal ce va lua sfarsit in martie 2008.
Sony va beneficia de pe urma cererii sporite pe piata americana si europeana pentru televizoarele sale echipate cu ecrane cu cristale lichide, a precizat Nikkei, adaugand ca Sony intentioneaza sa isi majoreze vanzarile acestui model de televizoare cu aproximativ doua treimi in anul fiscal 2007-2008.
Cea mai mare crestere a rentabilitatii unei divizii a Sony va fi inregistrata de cea specializata in jocuri video, care a inregistrat anul trecut o pierdere de 200 miliarde yeni (1,24 miliarde euro) din cauza cheltuielilor de lansare a noului model a platformei Playstation 3, a precizat Nikkei.
Sony va majora numarul de platforme livrate in 2007-2008 cu aproape 67% pana la 10 milioane de unitati.
Compania va fi afectata de costurile mari ale programului de restructurare si cheltuielile legate de retragerea de pe piata a bateriilor tip litiu-ion, care au afectat profitabilitatea inregistrata in anul fiscal 2006-2007, a adaugat Nikkei.
Cotidianul nipon a precizat ca Sony va inregistra un profit operational de 400 miliarde yeni (2,49 miliarde euro)in 2007-2008, depasind estimarile pietei, ce mizeaza pe un nivel al profitului operational de aproximativ 350 miliarde yeni
„Cifrele furnizate de Nikkei reprezinta doar estimari si nu putem face comentarii asupra lor”, a declarat vineri, conform Bloomberg, Mami Imada, purtator de cuvant al sediului din Tokyo al companiei Sony.
Sony urmeaza sa faca public raportul financiar pentru 2006 in data de 16 mai. In ianuarie, compania a declarat ca estimeaza o crestere a profitului operational cu 20%, pana la 60 de miliarde yeni (373,7 milioane euro).