Start-up-ul familiei Onețiu se numește Xclusiverse, dezvoltat la Dubai, epicentrul dezvoltării în metaverse. Proiectul este compus din echipe de specialiști din România și Suedia.
Afacerea ar putea genera 1 miliard de dolari în doar patru ani, crede Florina Onețiu. Așadar, un veritabil „unicorn” românesc.
„Este un obiectiv pentru noi să devenim un ‘unicorn’. Ne dorim să ajungem la o evaluare de piață de 1 miliard de dolari, doar de asta am început acest business.
Așteptarea noastră este că în 2027 vom ajunge la acest nivel”, a dezvăluit pentru Wall Street Florina Onețiu, CEO și co-fondator al Xclusiverse.
Mai precis, noua afacere a soților Onețiu dezvoltă soluții tehnologice pentru companiile care vor să facă comerț prin intermediul metaverse.
„Domeniile pentru care se pretează cel mai bine în acest moment pentru astfel de tehnologii sunt cele din zona de fashion, companiile din imobiliare și industria auto.
Cele mai interesate companii sunt cele din zona premium, care au pierdut deja startul comerțului online, deoarece au considerat că produsele premium nu se vor vinde prin internet, iar acum nu vor să mai repete aceeași greșeală”, a mai explicat antreprenoarea.
Mai mult, dezvoltatorii și agențiile imobiliare vor putea oferi prezentări și tururi în metaverse pentru proprietățile de portofoliile lor, potrivit sursei citate.
„Gândiți-vă că vorbim despre o proprietate care se află în Dubai, iar clientul se află în altă țară, dar vrea să vadă rapid imobilul și nu poate să se deplaseze pentru o vizionare.
În acest caz, va putea intra în metaverse pentru a face aceste vizionări”, ne-a mai explicat Florina Onețiu.
Pentru Metaverse, antreprenorii se așteaptă ca startul să-l dea cei de la Facebook, rebranduită în Meta.
„Nu cred că se gândește nimeni că ar putea concura cu Meta. Noi în niciun caz. Dincolo de faptul că nu avem resursele lor, mergem și către segmentul B2B.
Meta va merge pe zona de socializare și vor încerca să încurajeze comerțul online în metaverse, deoarece ei nu au reușit să se impună deloc în această industrie și ar putea să o facă în această eră Web 3.0”, a mai transmis antreprenoarea, potrivit sursei citate.