Producatorul italian
de manechine Almax a inventat manechinul EyeSee, care costa 4.000 de
euro si nu arata cu nimic diferit fata de unul obisnuit, scrie Bloomberg, citat de Mediafax.
EyeSee are insa ascunsa intr-unul
dintre ochi o camera video cu software de recunoastere faciala, care
face estimari despre vârsta, sexul si rasa celor care trec prin fata
vitrinei. Pe baza informatiilor astfel adunate, multe magazine
si-au modificat deja exponatele din vitrine, amenajarea si promotiile
pentru a atrage interesul a cât mai multi potentiali clienti.
Cererea pentru noul
manechin este destul de ridicata. Potrivit producatorului, EyeSee
este mai eficace decât sistemele traditionale cu acelasi scop,
implementate de obicei prin camerele de supraveghere din magazine,
deoarece manechinul aduna date de la inaltimea medie a unei persoane,
„de la nivelul ochilor”.
Odata cu evolutia tehnologiei,
retailerii se bazeaza in tot mai mare masura pe profilele realizate
prin prelucrarea variatelor informatii pe care reusesc sa le adune
despre consumatori. Procesul a fost consacrat de comertul online,
insa trece treptat granita catre magazinele traditionale.