[img=1229]Steve Jobs venind pe scena in aplauzele audientei[/img]
Dupa o asteptare apasatoare in care nu se stia cine va face prezentare, Steve Jobs a aparut pe scena in aplauzele tuturor si a zis „Avem ceva important de anuntat astazi si nu am vrut sa lipsesc. Am lucrat destul la acest proiect si nu vreau sa ratez tocmai ziua de azi”.
[img=1230]Steve Jobs prezinta succesul Apple[/img]
Prezentarea incepe cu cateva informatii ajutatoare, Apple incercand sa isi arate muschii:
* iBooks: peste 100 milioane de carti descarcate, chiar adaugandu-i-se Random House cu 17.000 de titluri. In total, pe iBooks sunt prezenti peste 2.500 de edituri.
* iTunes: magazinul online de muzica si continut video a depasit 200 milioane de conturi si este acum disponibil ni trei variante (iTunes, App Store si iBookstore)
* App Store: peste 2 miliarde de dolari platiti catre creatorii de aplicatii
* iPhone: peste 100 milioane de terminale au fost vandute
[img=1231]Steve Jobs in timpul prezentarii[/img]
Jobs: „un produs magic, la un pret incredibil”
Dupa aceasta prezentare, Steve Jobs spune: „Suntem aici pentru a vorbi despre al treilea produs al nostru din gama post-PC. Mai intai a fost iPod (2001), apoi iPhone (2007), iar apoi iPad (2010). Mare parte din veniturile noastre provin din aceste produse”. Apoi a rememorat cate ceva despre iPad, pe care l-a descris drept „un produs magic, la un pret incredibil”.
[img=1232]Steve Jobs prezentand istoricul produselor de succes ale Apple[/img]
[img=1233]Steve Jobs in timpul prezentarii[/img]
In opinia sa, 2010 a fost anul iPad, deoarece au fost vandute 15 milioane de bucati in doar 9 luni, generand pentru Apple venituri de 9,5 miliarde de dolari.
„Nu am avut niciodata pana acum un asemenea produs, care sa fie acceptat de piata atat de repede. Avem 90% cota de piata pe tablete, iar competitia este deja facuta knock-out”, a spus el.
Ca argument pentru ultima afirmatie, Jobs spune ca exista peste 65.000 de aplicatii pentru iPad, in timp ce pentru celelalte tablete exista in medie 100 de aplicatii.
[img=1234]Steve Jobs in timpul prezentarii[/img]
Apoi, Steve Jobs ia o mica pauza, desi a venit la prezentare. Totusi nu trebuie uitat ca starea sanatatii lui este sensibila.
Intre timp, pe ecran ruleaza un clip in care dezvoltatori ai iPad din cadrul Apple vorbesc despre modul in care tableta este utilizata in spitale si scoli.
[img=1236]Dintre caracteristicile iPad 2[/img]
Cu ce vine nou iPad 2
Jobs revine pe scena si loveste iar in concurenta. „Vrem sa construim pe succesul din 2010. Pentru ca nu vrem ca 2011 sa fie anul copycat, prezentam acum iPad 2. Un produs nou, cu design nou, redefinit de la zero, nu imbunatatiri marginale”:
Caracteristici tehnice:
* noul procesor A5 dual core, de doua ori mai rapid decat A4 (de pe iPad 1)
* grafica se incarca de 9 ori mai repede
* acelasi consum de energie (10 ore)
* camere pe ambele parti
* giroscop
* posibilitate de conectare HDMI (cu un adaptor de costa 39 dolari)
* grosime mai mica: 8,8 mm fata de 13,4 mm
* greutate mai mica: de la 680 grame la 590 grame
* disponibil in doua culori: alb si negru
* pret: incepand cu 499 dolari (cinci din sase modele sunt sub pretul celei mai ieftine tablete a concurentei, Motorola Xoom de 799 dolari)
* se poate achizitiona o husa inteligenta, magnetica, ce poate avea rol de sustinere pe verticala sau poate ridica usor tableta pe orizontala (disponibila din poliuretan – 39 dolari sau piele – 69 dolari)
* disponibil in SUA din 11 martie, iar in alte 26 de tari din 25 martie
[img=1235]Steve Jobs prezentand datele de lansare in magazine[/img]
La software, iPad 2 are urmatoarea configuratie:
* sistem de operare: iOS 4.3
* browserul de internet Safari si JavaScript merg de doua ori mai repede
* posibilitate de accesare prin WiFi a continutului descarat de pe iTunes pe un alt calculator.
* imbunatatiri programul AirPlay: slideshow pentru poze, aplicatii non-Apple pot reda acum continut audio si video
* buton pentru mute sau rotirea imaginii
* hotspot personal: posibilitatea de a se conecta la internet printr-un iPhone 4, via WiFi[img=1237]Steve Jobs in timpul prezentarii[/img]
[img=1238]Pianul din aplicatia Garage Band[/img]
Un atac asupra unei firme (pana acum) neconcurente: Nintendo si consola sa Wii
Prin aplicatia Garage Band, Apple intentioneaza sa atace segmentul de piata pe care a intrat Nintendo, prin programul Guitar Hero disponibil pentru consola Wii. Astfel, iPad 2 poate fi folosit si ca instrument muzical, fiind disponibile in afara de chitara si tobe sau pian.
[img=1239]Tobele din aplicatia Garage Band[/img]
Dupa ce piesa a fost cantata, utilizatorul poate sa o incarce in iTunes. Jocul Guitar Hero este disponibil si pentru consolele concurente cu Wii, precum Playstation si Xbox, dar varianta pentru Wii a fost cea mai vanduta.
Avantajul fata de Wii este faptul ca tableta poate fi luata oriunde, iar aplicatia se poate folosi si in afara casei.
[img=1240]Chitara din aplicatia Garage Band[/img]
„Cu chitara de la iPad 2, focul de tabara nu va mai fi la fel”, a apreciat Steve Jobs.
Aplicatia se poate cumpara cu 5 dolari din App Store.
Apple este o companie cunoscuta pentru faptul ca intra pe mai multe piete. Desi initial producea doar computere, a lansat iPod, intrand pe piata playerelor de muzica, apoi cu iPhone pe piata telefoanelor mobile.
Zvonuri: Apple vrea sa atace Facebook, lansand o retea sociala
Dupa lansare, in sala circulau zvonuri lansate de angajati ai companiei, cum ca Apple ar fi monitorizat atent succesul Facebook si ca ar pregati o retea sociala. Astfel, dupa iMac, iPod, iPhone si iPad, Apple ar putea sa lanseze un produs relevant si in gama software.
[img=1241]Steve Jobs la finalul prezentarii iPad 2[/img]
Restul imaginilor:
[gallery:269]
Foto: Macworld