Cu toate ca acest risc este constientizat, doar 38% din respondenti au investit in metode de prevenire a atacurilor, in timp ce 53% dintre companii spun ca nu au resursele necesare pentru astfel de investitii.
Lipsa investitiilor ar putea fi pusa insa si pe seama scepticismului in ceea ce priveste eficienta unor masuri de securitate. Astfel, cei mai multi respondenti sunt convinsi ca atacurile cibernetice sunt greu de depistat (88,5%) si dificil de remediat rapid (86,5%), in timp ce 82,5% considera ca nu exista solutii tehnologice potrivite pentru astfel de situatii.
„Companiile stiu ca un atac cibernetic poate avea consecinte negative si poate genera pagube importante, insa, desi recunosc faptul ca ar trebui sa fie pregatite pentru a face fata acestor amenintari, studiul nostru arata ca mai putin de jumatate dintre companii ar putea fata cu succes unui astfel de atac”, a declarat Dan Turner, seful departamentului de securitate HP.
Profilul companiei „pregatite cibernetic”
HP a creat profilul unei companii „pregatite cibernetic”, subliniind cele mai importante caracteristici ale acesteia.
Spre exemplu, o astfel de companie are, cel mai probabil, un „Chief Information Security Officer”, adica o persoana specializata in asigurarea securitatii informatiilor companiei, cu experienta anterioara in serviciile de securitate sau de politie, care are putere de decizie asupra bugetului companiei.
In plus, aceste companii se numara deseori printre primele care incearca noi tehnologii, isi desfasoara activitatea in sectorul privat, nu in cel public, si sunt implicate deja in initiative de intarire a securitatii cibernetice alaturi de alti membri din industrie sau de guvern.