Sondajul a fost realizat de compania furnizoare de software Aldata Solution, in perioada septembrie 2008 – ianuarie 2009. Vanzarile companiilor intervievate au avut un total de 265 mld. $ si au reprezintat 5% din piata de retail din America de Nord si zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa). Numarul total de magazine pentru toti retailerii intervievati a depasit 40.000.
Sondajul Aldata indica faptul ca majoritatea retailerilor doresc sa profite de investitiile IT pentru a obtine un profit din bunurile pe care deja le detin, cum este cazul inventarului si spatiului de lucru.
Investitiile in IT sunt planificate pentru sisteme care imbunatatesc managementul stocurilor si disponibilitatea acestora, maresc vanzarile prin noi metode si sporesc eficienta promovarii. De asemenea, studiul a dezvaluit faptul ca retailerii tind sa nu ia in considerare investitiile care nu sunt profitabile pe termen scurt.
„Este evident ca directorii IT nu sunt influentati de criza in mare masura si ca investitiile IT nu sunt un lux, ci o metoda de reducere a costurilor si de imbunatatire a performantelor in afacerii pe o perioada scurta de timp”, a declarat Allan Davies, CMO Aldata.
„Nu se observa o tendinta de a schimba intreg sistemul, ci mai degraba o axare pe solutii specifice fiecarui domeniu, precum reaprovizionarea automata, unde castigurile se pot face simtite in cateva luni si nu in cativa ani”, a adaugat Davies.
La nivel global, sondajul a aratat ca 87% dintre retaileri detin sau planifica sa achizitioneze aplicatii de reaprovizionare automata in urmatorii 3 ani. Rezultatele au fost concludente mai ales pentru zona EMEA, unde cifrele au atins valoarea de 97%, cei intervievati fiind deja in proces de implementare a upgradarilor sau planificandu-si noile sisteme.
30% dintre retaileri considera ca reaprovizionarea automata este cea mai importanta aplicatie pentru optimizarea reaprovizionarii si pentru managementului stocurilor, aceasta fiind urmata de previziunile de cerere (27%).
In ceea ce priveste aplicatiile pentru domeniul logistic si cel al distributiei, aplicatia numarul 1 a fost managementul en-gros in timp real, 84% din cei intervievati folosind deja aceste sisteme, iar 11% avand in plan viitoare upgradari.
De asemenea, aplicatiile mobile sunt foarte importante, datele aratand din nou ca retailerii din SUA sunt mai avansati in ceea ce priveste aceste aplicatii decat cei din zona EMEA. In timp ce in zona EMEA, 62% din retailerii intervievati au implementat aplicatiile mobile, iar 29% inca planifica sa upgradeze sau sa implementeze noile sisteme, in SUA, toti retaileriii intervievati folosesc deja aceste aplicatii mobile in domeniul logistic si in cel al distributiei, 16% din ei planificand sa-si upgradeze aplicatiile in urmatorii 3 ani.
36% din cei intervievati in cadrul sondajului au considerat ca Enterprise Master Data Management (MDM) este cea mai importanta aplicatie in domeniul IT si arhitectura datelor. Aceasta este singura parte a studiului in care o aplicatie neimplementata la scara larga – doar 28% au implementat aplicatia MDM – a fost mentionata intre primele, 48% dintre retaileri planuind sa upgradeze sau sa implementeze solutia MDM in urmatorii 3 ani.
Aldata a realizat peste 24.000 de instalari de software in 52 de tari, de la magazine la hypermarketuri, peste 480 de depozite deschise si clienti cu 5 pana la 5.000 de outlet-uri, conform companiei. Aldata Solution este o companie publica, listata la NASDAQ OMX Helsinki Ltd cu identificatorul ALD1V.