Studiul Global Retail CIO Survey 2010 cuprinde punctele de vedere ale retailerilor din peste 28 de tari, care genereaza profituri de minimum 100 milioane de dolari si ale caror vanzari totalizeaza 528 miliarde de dolari de pe urma a 62.000 de magazine.
Aceasta inseamna 8% din totalul pietei de retail din Statele Unite ale Americii si Europa in ceea ce priveste vanzarile. Bugetele IT pentru industria de retail din SUA si Europa au crescut in ultimele luni ale anului 2009 in medie cu 1,3%, comparativ cu 1% la finele lui 2008.
Editia din acest an a sondajului Global Retail CIO arata ca optimizarea produsului sau ofertei promotionale devine un element din ce in ce mai important in cadrul bugetelor de cheltuieli pentru zona IT.
Peste 50% dintre retaileri vor actualiza, inlocui sau implementa noi sisteme in zone cum ar fi Reaprovizionarea Automatizata (52%), Optimizarea Sortimentelor (58%), Optimizarea Promotiilor (56%), Gestionarea Promotiilor (54%), cu un interes crescut in investitii in zona de Previziuni de Cerere. Dintre toate aplicatiile studiate in cadrul sondajului, Master Data Management (MDM) are cel mai mare procent de implementare, atat in zona de Enterprise (35%), cat si in cea de Management al furnizorilor (28%), conform studiului.
„Statisticile rezultate in urma studiului de anul acesta si cele de anul trecut sugereaza faptul ca sectorul de retail a supravietuit recesiunii intr-un mod eficient”, a declarat Allan Davies, CMO Aldata Solution.
„Adevarul este ca, desi criza nu a afectat cheltuielile IT ale retailerilor, a schimbat totusi modul in care acestia cheltuiesc banii. Au trecut vremurile proiectelor complexe, care necesitau reurse considerabile; vom vedea in schimb un focus pe optimizarea proceselor. Directorii de IT din retail nu se tem sa investeasca in proiecte noi si isi doresc un ROI rapid – si aici vorbim de luni, nu de ani”, a mai spus Davies.
Sistemele de atragere si loializare a clientilor au ocupat un loc important in studiul de anul acesta.
CRM Multichannel este considerata de catre respondenti ca fiind cea mai importanta aplicatie. Totusi, 42% dintre acestia au declarat ca nu au implementat astfel de solutii pana in prezent, dar planuiesc sa le implementeze in urmatorii 3 ani. Intr-o situatie asemanatoare se afla 38% dintre directorii de IT intervievati, care planuiesc sa implementeze sisteme de loializare cu datele clientilor, corelate cu obiceiuri si comportamente de cumparare, in urmatorii 3 ani.
In sfarsit, sistemele care sustin securitatea clientilor au fost considerate cele mai importante aplicatii de catre 47% dintre respondenti.