Studiul, realizat in Europa si Orientul Mijlociu, arata ca majoritatea respondetilor continua sa cumpere materiale precum carti de vizita (69%), brosuri (54%), postere (54%), de la furnizori.
Motivul invocat de clienti nu este acela ca imprimantele proprii nu pot printa acest tip de materiale, ci faptul ca nu sunt satisfacuti de calitate, de exemplu, sau ca nu au timp sa se familiarizeze cu modul lor de functionare.
„Studiul, realizat pentru noi de CERB (Centre for Economics and Business Research) a aratat faptul ca prin aducerea in-house a sarcinilor externalizate companiile ar economisi 5,4 miliarde dolari anual„, declara Elia Giovanni, product marketing manager pentru Europa, „ducand si la evolutii importante din punct de vedere al impactului asupra mediului, prin economii de timp, hartie si consumabile datorata implementarii unor coduri de buna practica”.
Conform studiului, 62% dintre companii au dispozitive care permit imprimarea fata-verso, care duc la economii importante. Totusi, numai 15% din angajati folosesc aceasta functie de fiecare data si 31% o folosesc rar.
Totodata, 89% dintre angajati au acces la o imprimanta color, iar 60% folosesc aceasta facilitate intotdeauna sau des desi, in majoritatea birourilor, cea mai mare parte a documentelor pot fi printate alb negru. La fel ca in cazul neutilizarii imprimarii fata-verso, utilizarea in exces a resurselor prin imprimare color este costisitoare si afecteaza mediul inconjurator.
In studiu se mai arata ca majoritatea respondentilor au doua sau mai multe imprimante in birou, cea mai apropiata fiind in mod frecvent la circa 2 metri de ei. Cand sunt intrebati ce imprimanta aleg sa foloseasca, 58% confirma ca o aleg pe cea mai apropiata de locul unde se afla la acel moment.
Sondajul a analizat si cat de „verzi” sunt angajatii la birou in comparatie cu acasa. In fiecare situatie, respondentii au confirmat ca recicleaza o cantitate mai mare de materiale ca sticla, metal, hartie si plastic acasa decat la locul de munca.
Compania Oki Printing Solutions a afisat un profit net de 31,4 milioane euro (3,6 mld.yeni), la sfarsitul anului fiscal incheiat pe 31 martie 2010, fata de pierderile de peste 390 miliarde euro (45 mld. yeni) in urma cu un an.