Compania a analizat profilul shopperilor online din 8 țări UE apropiate (Bulgaria, Cehia, Croația, Grecia, Polonia, Slovacia, Slovenia și Ungaria) arată că în topul celor mai căutate produse sunt articolele de Fashion (69% în Cehia și Slovacia), Încălțăminte (peste 60% în Polonia și Bulgaria) și produsele din categoria Beauty/Health Care (peste 50% în Polonia, Cehia, Slovacia și Bulgaria). Cei mai activi e-shopperii din piețele studiate, care fac cumpărături online de pe site-uri din străinătate, sunt cei din Slovenia (80%) și Ungaria (77%), se mai arată în studiul citat.
Încălţămintea este produsul-vedetă în 4 dintre cele 8 pieţe e-commerce analizate în studiul DPD România – Polonia (64%, media UE 49%), Bulgaria (61%), Slovenia (54%) şi Ungaria (53%) -, în vreme ce articolele Fashion sunt pe primul loc în preferinţele e-shopperilor din celelalte trei pieţe: Cehia şi Slovacia (69%, media UE 63%), respectiv Croaţia (65%). În ceea ce priveşte produsele Beauty/Health Care, România este singura piaţă din regiune care are pe primul loc această categorie de produse (64%); în celelalte 8 pieţe studiate, acestea se află pe locul al treilea, cu procente între 56% (Polonia) şi 43% (Slovenia). Interesantă e situaţia Croaţiei, unde, alături de Beauty/Health Care urcă pe „podium” alte două categorii de produse: cele pentru agrement, respectiv accesoriile şi bijuteriile (49%), potrivit Mediafax.
Urmează în topul preferinţelor pe care le au e-shopperii din cele 8 ţări studiate cărţile, foarte căutate în Polonia (50%), Bulgaria (47%), Ungaria (37%), Cehia şi Slovacia (35%), respectiv în Slovenia (32%), accesoriile şi bijuteriile în Croaţia (49%) şi Polonia (35%), produsele pentru agrement în Croaţia (49%) şi Slovacia (33%), electrocasnicele în Polonia (45%) şi Bulgaria (31%), alimentele proaspete şi băuturile în Ungaria (43%) şi Slovenia (32%), respectiv medicamentele în Polonia (42%), Cehia şi Slovacia (37%), Bulgaria (31%) şi Slovenia (29%).
„Toate aceste informaţii şi multe altele asemănătoare, pe care le avem despre fiecare piaţă e-commerce din Europa, se pot transforma în oportunităţi şi avantaje pentru magazinele online care doresc să îşi vândă produsele pe aceste pieţe. Cunoaşterea detaliată a e-shopperilor locali, viitorii clienţi, este esenţială pentru ca intrarea pe respectivele pieţe de e-commerce să fie un succes”, spune Nadia Talpă, CCO DPD România.
Preferinţa pentru magazine online din străinătate. Cea dintâi oportunitate se referă la faptul că e-shopperii din toate cele 8 pieţe studiate îşi fac cumpărăturile în magazine online din străinătate. Cei din Slovenia (80%) şi Ungaria (77%) sunt cei mai activi din acest punct de vedere, în condiţiile în care media UE în ceea ce priveşte cumpărăturile de pe site-uri din străinătate este de 57%. Şi celelalte pieţe studiate au procente cu mult peste media UE: Bulgaria (71%), Croaţia (68%), Slovacia (63%), Cehia (62%). Spre comparaţie, în România procentul este de 67%.
În căutarea unor preţuri mai bune. E-shoperii din ţările aflate în apropierea României caută produse în magazine online din străinătate în primul rând pentru a găsi preţuri mai bune decât pe plan local. Cei mai interesaţi de acest aspect sunt slovenii (79%), ungurii (76%), bulgarii (71%), croaţii (65%), slovacii (61%) şi polonezii (60%), în condiţiile în care media europeană este de 52%. În ceea ce priveşte e-sopperii români, 64% dintre ei declară că, atunci când caută produse pe site-uri străine, o fac pentru a găsi preţuri mai bune.
Produse şi branduri care nu se găsesc pe plan local. Un alt motiv important care determină alegerea site-urilor externe este acela că anumite produse sau branduri nu se găsesc pe pieţele locale. Croaţii excelează la acest capitol (63%, peste media europeană, care e de 52%), în vreme ce e-shopperii cehi nu par foarte interesaţi de acest aspect (doar 39%). Un interes apropiat de media europeană manifestă bulgarii şi slovenii (52%), ungurii (51%) Totodată, slovenii îşi doresc cel mai mult (25%) ca site-urile din străinătate să fie scrise în limba lor. Urmează polonezii (17%), cehii (15%) şi bulgarii (13%), media europeană fiind, la acest capitol, de 13%, mai arată studiul DPD România. Majoritatea e-shopperilor din ţările studiate sunt mulţumiţi şi dacă site-urile sunt scrise în limba engleză.
„Dincolo de informaţiile detaliate despre pieţele e-commerce regionale, DPD România vine în sprijinul magazinelor online româneşti care vor să se extindă pe aceste pieţe cu Serviciul Regional CEE, care conţine o serie de facilităţi şi suport dedicat. Practic, echipa DPD România se poate ocupa de toate detaliile tehnice. Suntem parte din Geopost, cel mai important curier rutier din Europa, şi partenerii noştri de grup sunt în top 3 actori pe pieţele de curierat din ţările respective”, a mai declarat Nadia Talpă.