Astfel, 63,6% dintre respondenti folosesc calculatoarele de tip desktop pentru a naviga pe Internet, in timp de 39,3% folosesc laptop-urile si notebook-urile.
Potrivit sondajului, cea mai populara activitate pe Internet este corespondenta prin instant messaging.
De asemenea, ziarele si revistele online sunt citite de peste 40% dintre respondenti, in timp ce 30% dintre acestia utilizeaza retele sociale.
„In cazul femeilor, predomina cautarea informatiilor si documentarea pentru locul de munca/scoala, in timp ce barbatii descarca muzica si filme si cumpara/vand diferite produse”, se arata in studiul mentionat.
Cele mai solicitate categorii de informatii pe care utilizatorii doresc sa le regaseasca pe Internet sunt despre sanatate (53,8%), educatie (50,8%), divertisment (46,6%) si arta (46,6%).
Potrivit sursei mentionate, categoriile superioare de varsta (peste 50 de ani) cauta informatii despre sanatate, calatorii, divertisment, in timp ce persoanele de varsta medie (30-50 de ani) sunt interesate de informatii despre educatie, familie, imobiliare, business si tehnologie.
Tinerii sub 30 de ani sunt receptivi la informatiile despre shopping, sport si auto.
In ceea ce priveste perceptia romanilor asupra publicitatii online 41% dintre respondenti considera ca bannerele publicitare ii informeaza, 13,4% sunt ajutati sa aleaga diferite produse comerciale, 21,8% afirma ca bannerele nu au niciun impact asupra lor, in timp ce 23,8% le considera suparatoare.
TradeAds Interactive administreaza platforma online de publicitate Bursa de Reclama.
Sondajul a fost realizat pe un esantion de circa 5.300 de persoane, iar chestionarul a fost livrat online.