Pentru a stabili excesele angajatilor in ceea ce priveste convorbirile telefonice, sunt luati in calcul o serie de parametri care variaza de la o organizatie la alta: durata convorbirii, costul aferent, destinatia apelului (identificarea apelurilor catre numerele de telefon nationale, internationale sau numere speciale), interesul convorbirii (personal sau de serviciu), precum si intervalul orar in care au loc apelurile.
Potrivit Lasting Software, prin implementarea unei solutii complete pentru managementul si reducerea costurilor de telefonie, managerii pot controla costurile, le pot vizualiza defalcat si transparent pe centre de cost/profit, pe locatii si chiar pe fiecare angajat in parte.
De asemena, se poate face o separare a apelurilor efectuate de catre angajati in interes profesional de cele efectuate in interes personal prin crearea unei carti de telefon a companiei, actualizata in permanenta pe baza unui mecanism simplu cerere/aprobare, care asigura introducerea noilor contacte.
„Cea mai mare reducere de cost realizata prin limitarea exceselor angajatilor s-a obtinut in cazul unei institutii publice, unde valoarea facturii lunare s-a diminuat cu 60%, in conditiile in care media este de 30%. Bineinteles, volumul economiilor variaza de la o organizatie la alta, in functie de comportamentul efectiv al angajatilor, domeniul de activitate si politica interna. Printr-o gestiune corecta a acestor costuri, companiile pot economisi zeci de mii de euro pe an”, a declarat Dan Pascu, director solutii IT Lasting Group.
Excesele pot fi semnalate prin alerte, alarme online si rapoarte lunare offline specifice.
Conform analizei, majoritatea convorbirilor in interes personal sunt efectuate de pe telefonul fix, indeosebi acolo unde exista extensii, deoarece, in absenta unui software specializat, nu poate fi generata o lista a convorbirilor pentru fiecare interior in parte.
Convorbirile in roaming inregistreaza cele mai mari costuri pentru companii. Spre exemplu, o singura sesiune de transfer de date in roaming efectuata de un angajat a generat un cost de 1.900 lei.
Departamentul de vanzari si cel administrativ, urmate de management genereaza cele mai mari costuri de telefonie. Apogeul pe acest segment este atins in banci, administratie publica si unitati de tip call-center.
Companiile „multilocatie”, bancile, multinationalele, companiile de consultanta si call-centerele sunt cele care arata un interes crescut pentru limitarea exceselor angajatilor.
Compania dezvoltatoare de software Lasting Software face parte din grupul de firme Lasting.
Potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finante, Lasting Software a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri de 3,44 milioane de lei si un profit de 163.420 lei.