Potrivit studiului, cea mai interesantă variantă de abonament premium printre români este cea oferită de Youtube, dar şi Spotify are cifre foarte bune pe retenţia abonaţilor. Momentan, abonamentele Meta fiind lansate de curând, doar unu din zece români optează pentru Facebook sau Instagram fără reclame.
Aproape o treime dintre români (31%) preferă YouTube Premium ca opţiune în ceea ce priveşte reţelele sociale, arată datele reieşite în urma studiului.
În urma acestuia, în general, rezultă că părerile cu privire la utilitatea abonamentelor premium sunt împărțite, iar oamenii cred mai degrabă că nu merită să plătească pentru unele beneficii și caracteristici premium ale platformelor de social media pe care le folosesc.
Totuși, 3 din 10 utilizatori de rețele sociale au declarat că plătesc în prezent pentru unele abonamente premium, YouTube Premium fiind cel mai folosit (1 din 5 utilizatori YouTube); de asemenea, 1 din 10 utilizatori Facebook/Instagram au declarat că s-au abonat deja la Meta Premium.
„Spotify Premium are un grad foarte bun de retenție printre utilizatorii săi, 1 din 3 folosind versiunea plătită, de unde rezultă că românii sunt consumatori de muzică și prefer să se bucure de aceasta fără să fie întrerupți de publicitate sau alte mesaje.
Citeşte şi: Achiziție record de Black Friday 2023 – un televizor de 148.000 de euro
Deși experiența fără reclame este cel mai revendicat beneficiu al unui abonament premium, utilizatorii sunt atrași nu numai de acest lucru, ci și de alte caracteristici, și anume conținut exclusiv/premium, spațiu de stocare suplimentar, setări de confidențialitate îmbunătățite etc. Dar pentru majoritatea utilizatorilor de rețele sociale, aceste beneficii nu justifică plata unui abonament premium” a spus Anca Băcăianu, Head of Strategy and Research la United Media Services.
YouTube are serviciile premium cele mai atractive pentru utilizatorii de social media (31% fiind interesați de YouTube Premium), fiind urmat la mare distanță de Meta Premium (Facebook & Instagram) cu 11%, Spotify Premium (10%), LinkedIn Premium (8%), etc.
Studiul a fost realizat sub formă de interviuri online de către agenţia United Media Services, în perioada 9 – 14 noiembrie 2023, pe un target grup de români activi, cu vârste cuprinse între 18-55, din zone urbane, şi a vizat modalitatea în care aceştia folosesc platformele de socializare şi conţinutul lor plătit, atitudinile şi interesele acestora în ceea ce priveşte abonamentele premium.