Astfel, numarul afisarilor in categoria Comert Electronic a crescut de la 161,93 milioane de afisari in iulie 2010, la 181,149 milioane in august, culminand in septembrie cu 225,763 milioane de afisari.
Interesul fata de magazinele online a crescut comparativ cu anul trecut: de exemplu in septembrie 2009 numarul afisarilor ajungea la 166,9 milioane, ce reprezinta o valoare minima raportata la cele 3 luni analizate din 2010.
Numarul vizitatorilor in septembrie 2010 a crescut de asemenea cu aproape 2 milioane comparativ cu luna precendenta.
„Raportand la situatia curenta a internetului romanesc contorizat de noi, in 2009 magazinele online au totalizat 6% din numarul site-urilor inscrise in trafic.ro. Conform ratei de crestere a traficului si a interesului fata de magazinele online mai ales in perioada de dinaintea sarbatorilor, ne asteptam la o crestere mai mare a procentajului fata de anul trecut”, a declarat Ionut Tudor, project manager Trafic.ro.
Conform Trafic.ro, 5% dintre site-urile inscrise pana in luna septembrie 2010, sunt destinate activitatii de comert electronic.
Cea mai mare crestere a numarului de magazine online inscrise in trafic.ro s-a inregistrat in 2008, urmata de o stagnare in 2009, pe fundalul declinului economic. De la 373 de magazine online inscrise in 2005, la 746 in 2006, 1.359 in 2007 la 2.189 in septembrie 2010.
In ceea ce priveste sezonalitatea magazinelor online, perioada cea mai activa din perspectiva numarului de vizitatori este iarna, indeosebi lunile noiembrie si decembrie.
Recordul de vizitatori, insa, a fost atins in ianuarie anul curent: 15,985 milioane de vizitatori (5,52 milioane de vizitatori absolut unici) pe categoria de Comert Electronic.
Cea mai putin activa perioada este cea a verii, luna iulie a anului acesta aducand numai 11,216 milioane de vizitatori pe site-urile magazinelor online. De asemenea, din 2001 pana in 2010, se constata o scadere brusca in luna februarie, urmata de o crestere in luna martie: 15,114 milioane de vizitatori in 2010.
Conform Trafic.ro, vizitatorii au ajuns pe paginile magazinelor online atat in 2009 cat si in 2010 in principal din clickuri pe okazii.automarket.ro, price.ro si google ads. Ca vizite, un referer important pe langa cele enumerate il reprezinta forumurile si motoarele de cautare pentru cumparaturi.
Social media, un domeniu in care din ce in ce mai multe magazine online isi fac simtita prezenta inca reprezinta o sursa mica de refereri. Numarul cel mai mare de vizite provine din Facebook, reprezentand 0,4% din media vizitelor pe 2010 in categoria Comert Electronic.
Din totalitatea refererilor social media, Facebook contorizeaza peste 60% din numarul de vizite, urmat de Hi5 (31%), Tpu.ro (5%) si Netlog (2%).
Profilul utilizatorului de eCommerce
Conform ultimelor studii demografice realizate de Trafic.ro, atentia reprezentantilor de ambele sexe se indreapta in proportie de 36% catre comertul electronic.
In ceea ce priveste ponderile celor doua sexe, barbatii sunt mai interesati de magazinele online decat femeile: 44% dintre barbati viziteaza site-uri de eCommerce, comparativ cu un procentaj de 30% dintre femei, care acceseaza de obicei si alte tipuri de site-uri.
trafic.ro este un serviciu de monitorizare si analiza in timp real a audientei web din Romania si permite compararea performantei site-urilor din online-ul romanesc.