Oficialii BitDefender, principalul jucator de pe piata din Romania de solutii software de securitate, cu o cota de piata estimata la peste 40% in prezent, sunt de parere ca Symantec va putea atinge foarte greu o cota de 50%, in conditiile in care si pe alte piete BitDefender devanseaza compania americana.
„Uitandu-ne la alte tari la nivel mondial, BitDefender a luat cota de piata de la marii jucatori, inclusiv Symantec, si nu invers. Cel mai bun exemplu este Franta unde, in prezent, suntem lideri, devansand Symantec”, a declarat pentru DailyBusiness un oficial al BitDefender.
Symantec estimeaza pentru 2008 o crestere a afacerilor cu circa 70% in Romania. Conform cotelor de vanzari anuntate de companie si de distribuitorii sai in Romania, cifra de vanzari pe anul trecut a Symantec poate fi calculata la circa 2,5 mil. euro, iar cresterea de 70% ar corespunde unor incasari de circa 4,3 mil. euro in 2008.
Symantec distribuie produse software de securitate in Romania exclusiv prin reteaua de parteneri locali Romsym Data si Omnilogic. Conform oficialilor Romsym Data, circa 22% din afacerile distribuitorului in 2007 au provenit din vanzari de software Symantec, iar Romsym Data a inregistrat anul trecut afaceri de 7 mil. euro, ceea ce situeaza vanzarile de produse Symantec, realizate anul trecut de Romsym, la 1,54 mil. euro.
Conform lui Gabriel Tomescu, country manager al Symantec in Romania, circa 60% din vanzarile companiei sunt realizate de catre Romsym Data, ceea ce ar situa totalul vanzarilor Symantec in Romania la 2,5 mil. euro pe anul trecut.
Totusi, la vanzarile realizate in Romania se mai adauga si vanzarile catre clienti cu prezenta multinationala, cum ar fi cativa dintre principalii operatori de telefonie mobila. Filialele acestora din Romania folosesc produse Symantec aduse din strainatate, insa platite in Romania, regasindu-se astfel in cifra de afaceri locala a Symantec, a precizat pentru DailyBusiness Gabriel Tomescu.
„Dorim ca pana la finalul lui 2009 sa inregistram in Romania o cota de piata pentru solutiile antivirale similara cu cea la nivel mondial, adica de circa 50%”, a spus Tomescu. Valoarea pietei din Romania este estimata la circa 8,5 mil. euro in 2007.
„Piata din Romania este una mare, activa, exista potentiali clienti mai ales in forma companiilor mici si mijlocii, dar si corporatiilor mari, mai ales din afara Bucurestiului”, a precizat Tomescu.
Strategia Symantec in Romania include si realizarea pana la finalul lui 2008 a mai multor roadshow-uri, prin care compania va prezenta produsele si le va supune testarii in cadrul celor mai mari corporatii din Romania, in incercarea de a le comercializa ulterior.
„Desi ne vom axa in principal pe clientii companii mici si mijlocii, vom incerca treptat sa atragem si clientii mari”, a precizat Tomescu. Acesta a spus ca in cadrul biroului local din Bucuresti vor lucra pana la finele lui 2009 circa sase oameni.
„Odata cu intrarea prin reprezentanta locala in Romania, strategia noastra nu se va schimba. Nu vom incepe sa vindem direct produsele, ci ne vom axa tot pe activitatea celor doi parteneri si distribuitori ai nostri, Romsym si Omnilogic”, a precizat Gabriel Tomescu, country manager Symantec Romania.
„Piata din Romania a inregistrat o crestere semnificativa, prin urmare era timpul sa deschidem biroul de reprezentare in aceasta tara”, a declarat Hedvig Bartha, Marketing & PR Manager Symantec pentru Europa de Est.
Cel mai mare concurent al Symantec pe piata din Romania este BitDefender, companie ce detine circa 40% din piata, conform propriilor estimari.
Profitul net inregistrat de Symantec in trimestrul trei fiscal incheiat in decembrie a crescut la nivel global cu 13%, pana la 132 mil. $, la venituri de 1,53 mld. $, in crestere cu 21% fata de perioada similara a lui 2006.
Compania are sediul central in California, Cupertino si are reprezentanti in peste 40 de tari. Printre partenerii sai se numara Oracle, IBM, Google sau Microsoft. In Romania, Symantec are ca platinum partner compania S&T Romania.