„Pana acum, am fost prezenti in Romania doar prin Orange si prin unii sub-distribuitori. In ultimele trei luni am incheiat contracte cu Vodafone, Cosmote, Germanos, Ultra Pro, Euro GSM, precum si cu doi distribuitori – Omnisoft si Mobile Distribution”, a declarat Tomasz Lesniak, HTC area manager Eastern Europe. El a mai spus ca activitatea din Romania va fi coordonata de la centrul regional din Varsovia.
De asemenea, incepand de luna aceasta, compania ofera si suport tehnic pentru toate terminalele proprii de pe piata din Romania, prin partenerul Sirma.
Lesniak a precizat ca in 2007, cota de piata a HTC in Romania a fost foarte mica, tocmai din cauza prezentei la un nivel incipient.
„Romania este a treia tara din regiune in care intram oficial, dupa Cehia si Polonia. In 2007 am avut o cota de piata de sub 5% pe segmentul de smart phone-uri”, a declarat pentru DailyBusiness Lesniak, precizand ca se asteapta la o crestere foarte puternica in 2008. Acesta a mai spus ca cei mai importanti concurenti ai companiei pe piata din Romania sunt Nokia, lider de piata pe segmentul smart phone-urilor, Sony-Ericsson si Samsung.
Cota de piata a companiei la nivel mondial pe segmentul de telefoane smart este de 10-12%, conform propriilor estimari, HTC situandu-se pe locul doi mondial, dupa Nokia.
„In Romania vom continua in urmatoarea perioada sa cautam noi distribuitori si parteneri din retail. In functie de cum vor evolua afacerile in Romania, nu excludem ca in viitorul nu prea indepartat sa deschidem si o reprezentanta locala„, a precizat Lesniak.
[quote=Tomasz Lesniak, area manager Eastern Europe, HTC]HTC si Apple au o viziune similara asupra pietei de terminale mobile[/quote]
Dupa Romania, compania va intra in mod oficial si va oferi suport pentru terminalele sale si pe pietele din Ungaria si Slovacia.
„Vom investi de asemenea in marketing, pentru prima oara in Romania. Vom incerca sa fim cat mai proactivi, astfel incat sa tintim cat mai bine clientii nostri, adica oamenii de afaceri, oamenii care se misca mult, care vor Internet pe terminalele mobile, e-mail si alte facilitati”, a mai spus Lesniak.
Clientii pe care ii tinteste compania sunt oamenii de afaceri cu venituri medii si mari.
HTC va lansa in Romania cel mai nou terminal propriu, Touch Diamond
„In prezent avem in Romania circa noua terminale mobile. Clientii care vor cumpara de luna aceasta terminale HTC vor beneficia si de service autorizat de la partenerul nostru local, firma Sirma. Pe langa aceste noua terminale, vom introduce din iunie pe piata de aici cel mai recent terminal marca HTC – Touch Diamond”, a spus Lesniak.
Terminalul va costa circa 500 euro, urmand a fi lansat la aceeasi data in toata Europa. Touch Diamond are o greutate de 110 g, ruleaza pe un sistem de operare Windows Mobile 6.1 Professional, dispune de un ecran de 2,8 inci, camera foto de 3,2 MP, are 4 Gb memorie interna si conectivitate HSDPA la 7,2 Mbps.
Oficialii companiei nu au oferit cifre despre vanzarile asteptate in Romania in 2008.
In 2007, la nivel mondial, compania a realizat afaceri de 3,7 mld.$, comercializand circa 10 mil. de unitati. Dintre acestea, circa 3 mil. de unitati au fost din gama Touch, terminale asemanatoare ca interfata cu iPhone-ul companiei Apple.
„Am lansat tehnologia touch inainte de cei de la Apple. Consideram ca noi si Apple avem o viziune similara asupra pietei de terminale mobile”, este de parere Lesniak.