„Pentru anul acesta estimez piata de smartphone-uri din Romania la circa 200.000 de unitati, noi urmand sa acoperim circa 4% din acest segment. La anul vom avea undeva la 8%, urmand ca in 2011 sa ajungem undeva la 15%. Daca nu vom reusi acest lucru, inseamna ca nu am facut un business bun in Romania”, a declarat Glykas.
Cota de 4% la o piata de circa 200.000 de smartphone-uri indica vanzari de 8.000 de unitati pentru HTC in Romania la nivelul anului curent. Pretul mediu al telefoanelor HTC este de 450 euro, conform sefului pe Europa de Est. Acest lucru ar indica vanzari in valoare de 3,6 milioane euro pentru producatorul taiwanez, concurent cu Nokia, Research in Motion (BlackBerry) LG sau Apple (iPhone).
In 2010, compania va incerca sa isi intareasca parteneriatele cu operatorii telecom, in special Orange si Vodafone, pentru a pune la punct oferte mai accesibile mass-market-ului.
„Vrem sa intram cat mai repede si mai puternic pe segmentul consumer si acest lucru il vom reusi in special prin parteneriate cu operatorii telecom. Preturile telefoanelor sunt destul de mari, speram ca impreuna cu operatorii sa reusim reducerea abonamentelor la date sau voce, pentru a atrage si segmentul acesta, nu doar cel de business”, subliniaza Glykas.
Operatiunile HTC din Romania sunt coordonate de biroul regional din Atena. Romania este una dintre cele mai importante 5 state din Europa de Est si Orientul Mijlociu pentru HTC, luand in calcul rata de penetrare a telefoniei mobile, marimea populatiei si, per total, potentialul de crestere pe segmentul de smartphone. „Ma astept ca in urmatorii 4-5 ani sa nu se mai vorbeasca deja decat de smartphone-uri, inclusiv in Romania”, este de parere Nikitas Glykas.
Intrebat de catre DailyBusiness.ro de ce pe piata din Romania compania nu este inca agresiva la nivel de advertising, oficialii producatorului taiwanez au spus ca piata autohtona „nu este inca pregatita. Trebuie sa avem grija pe piata din Romania, degeaba intram cu reclame frumoase la televizor, cinematograf sau reclame stradale, daca consumatorul se duce in magazin si nu cumpara, preturile fiind inca prea ridicate si brandul HTC inca insuficient de cunoscut pe piata de aici”, explica Glykas.
HTC a lansat un nou slogan – Quietly brilliant -, pe care il promoveaza in tari precum Marea Britanie sau Franta, prin clipuri si mesaje stradale. „In aceste tari HTC este cunoscut la nivel larg si este o miscare buna sa intram agresiv intai in pietele mai dezvoltate. Urmeaza si Romania, cand va fi pregatita”, mai spune Glykas.
Cel mai bine vandut telefon HTC in Romania este HTC Touch Diamond, care a fost comercializat de la lansarea pe piata locala, in august 2008, in cuantum de circa 10.000 de bucati. Al doilea cel mai bine vandut telefon de pe piata locala este HTC Touch HD, oficialii companiei nedorind sa precizeze vanzarile acestui model.
Intrebat daca HTC nu „a pierdut startul” pe piata locala, in special in fata concurentului Apple iPhone, oficialul companiei a spus ca „iPhone nu numai ca nu a luat din cota de piata a HTC ci, din contra, a facut un mare bine pietei de aici, deschizand-o catre noile modele de telefoane inteligente”.
DailyBusiness.ro a intrebat de asemenea cat sunt de bine primite pe piata locala telefoanele cu sistem de operare Android, in opinia HTC. Glykas este de parere ca „nu extrem de bine, comparat cu iPhone-ul. Insa Apple, orice am spune noi, a fost si este o companie foarte buna din punct de vedere al marketing-ului si desi primul lor telefon nu a fost prea bun, a reusit vanzari impresionante”.