In 2006, piata perifericelor IT a fost estimata la 30 mil. euro, cele mai importante vanzari fiind realizate de compania Logitech, spune Dragos Salamac, director de marketing la divizia de distributie IT&C a RTC Holding, ProCA.
Perifericele IT reprezinta un segment cu o dinamica puternica, remarcabila in ultimii doi – trei ani prin cresteri constante ale vanzarilor de 20% pana la 25%. Pentru anii care urmeaza, reprezentantii Altex estimeaza mentinerea acelorasi tendinte, iar incepand cu 2009 se astepta ca ritmul de crestere sa depaseasca 30 – 35% anual.
Aproximativ 90 de procente din vanzarile totale de pe piata perifericelor IT sunt realizate din comercializari de mousi, tastaturi si periferice pentru jocuri. Restul de 10 procente sunt diverse alte periferice, precum joystick-uri sau volane cu pedale pentru pasionatii de jocuri.
„Cele mai mari vanzari le-au inregistrat produsele Logitech, aproximativ 55% din totalul vanzarilor ProCA. Au urmat Genius cu 13%, Intex cu 7% si Hama cu 5%. Restul pana la o suta il reprezinta producatori ca Microsoft, BenQ, Labtec, Omega”, a precizat Salamac.
Produsele avangardiste atrag din ce in ce mai multi cumparatori
Utilizatorii se indreapta din ce in ce mai des catre produsele periferice de ultima generatie, fara fir, ergonomice, mousi prevazuti cu tehnologii laser de detectare a miscarii, sau tastaturi cu functii multimedia si dispozitive de gaming din ce in ce mai realiste.
„Vanzari excelente sunt inregistrate de catre dispozitivele concepute pentru conectarea fara fir. Exista o categorie bine definita de clienti care cauta periferice concepute pentru gaming (gaming gear), dar si o categorie a clientilor dornici sa folosesca noile tehnologii si sa afiseze designul la moda”, a spus Catalin Gligan, Coordonator promovare IT Diverta.
Gligan a subliniat importanta din ce in ce mai mare pe care o detine design-ul perifericelor, acesta afectand din ce in ce mai mult vanzarile. „Producatorii mizeaza mult pe avangardism. Un periferic tinde sa il defineasca acum pe utilizator, de aceea putem discuta si despre o „moda” si despre un progres real in tehnologie. Un exemplu permanent in acest sens sunt optimizarile aduse periodic de marii producatori, cum ar fi Logitech, Genius, Microsoft sau Thrustmaster, dar si cei exclusivisti precum Saitek si Razer”, a spus Gligan.
Vanzarile perifericelor pentru laptopuri vor creste odata cu piata computerelor portabile
In 2007, vanzarile de periferice adaptate pentru laptop-uri vor creste cu aproximativ 30-40%, antrenate de vanzarile puternice ale computerelor portabile, au spus oficialii Diverta si ProCA.
Cele mai cautate periferice pentru laptop-uri sunt camerele web special realizate pentru a se potrivi dimensiunilor reduse ale calculatorului precum si mousii fara fir sau cu conectare USB.
„Sunt din ce in ce mai cautate toate accesoriile concepute special pentru ideea de portabilitate. Dispozitivele care vor avea conectivitate wireless si vor spori ergonomia in utilizare sau vor usura folosirea la potential maxim al acestuia se comercializeaza din ce in ce mai bine”, a precizat Gligan.
Anul trecut, vanzarile ProCA pe segmentul perifericelor IT s-au ridicat la aproximativ 4 mil. euro. Compania estimeaza anul acesta vanzari de aproximativ 7 mil. euro, cifra ce ar fii echivalenta cu o cota de piata estimata la 20%.
In 2006, ProCA a detinut aproximativ 13% cota de piata.
In 2006, Diverta a comercializat periferice IT in valoare de 3 mil. euro, anul acesta propunandu-si o cota de piata de 10% si o crestere a vanzarilor cu aproximativ 20%.
Oficialii grupului Altex nu au precizat cota de piata pe care o detin pe acest segment, spunand insa ca se asteapta ca vanzarile proprii de periferice, in special de camere web, sa creasca simtitor acest an, cu aproximativ 25%.