Desi serviciul de portabilitate nu presupune, de regula, plata unei
taxe, rezilierea contractului curent de telefonie inainte de expirarea
perioadei minime prevazute de acesta implica de cele mai multe ori plata
unor penalitati de reziliere anticipata.
Conditiile contractuale de portare
Prin
depunerea unei cereri de portare, utilizatorii solicita implicit si
incetarea contractului de telefonie (fixa sau mobila) pe care il au cu
furnizorul din reteaua
caruia vor sa plece. De aceea, abonatii care doresc sa se porteze nu
trebuie sa depuna separat sau anterior si o cerere de reziliere a
contractului de telefonie.
Existenta unei solicitari de reziliere anterior depunerii cererii
de portare poate conduce la imposibilitatea realizarii portarii si, in
final, la pierderea numarului de telefon.
Astfel, inainte de a depune cererea de portare, este bine ca utilizatorii sa verifice daca a expirat
perioada minima a contractului (de regula, 12 sau 24 de luni), precum si
sumele pe care ar trebui sa le plateasca pentru incetarea contractului inainte de expirarea acestei perioade. Aceste informatii trebuie sa se regaseasca in orice contract incheiat de utilizatori cu furnizorii de servicii de telefonie.
Atentie!
Portarea numarului de telefon catre un alt operator nu anuleaza
obligatiile asumate de
utilizatori la semnarea contractului cu operatorul initial. De exemplu,
daca se solicita portarea inainte de expirarea perioadei minime a
contractului, este posibil ca utilizatorul sa fie nevoit sa achite
penalitati de reziliere anticipata, iar daca sunt facturi
restante, acestea vor trebui achitate.
Bine de stiut
–
portarea
se realizeaza, de regula, in termen de 3 zile lucratoare de la data
transmiterii cererii de portare aprobate atat de furnizorul acceptor,
cat
si de furnizorul donor;
–
in
timp ce furnizorul opereaza portarea, serviciul de telefonie poate fi
intrerupt pentru 3 sau 4 ore, timp in care utilizatorul nu va putea
initia sau
primi telefoane;
–
in
cazul telefoniei mobile, portarea se poate realiza nu numai de pe
abonament pe abonament, respectiv de pe cartela preplatita pe o alta
cartela preplatita,
dar si de pe abonament pe cartela preplatita si invers;
–
la portarea unui numar de pe cartela preplatita, creditul ramas neutilizat se va pierde (nu va fi transferat in noua retea);
ü
portarea
se poate anula printr-o cerere depusa la reprezentanta operatorului
unde a fost solicitata initial portarea (sau in orice alt centru daca
acest
lucru nu este posibil), cel mai tarziu cu 24 de ore inainte de data
stabilita pentru realizarea portarii;
–
perioada
contractuala minima (durata contractuala initiala) este acea perioada
in cuprinsul careia utilizatorii nu pot rezilia contractul cu furnizorul
de servicii de telefonie fara plata unor penalitati, cu exceptia
situatiei in care furnizorul face vreo modificare a contractului. Vezi
detalii
aici.
Unde te informezi
ANCOM pune la dispozitie site-ul
www.portabilitate.ro,
unde poti afla detalii
cu privire la pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru a porta un
numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia
portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme
care pot interveni pe parcursul procesului de
portare. Accesand site-ul poti afla si daca un numar de telefon a fost
portat si reteaua in care functioneaza.
Ce, cum si unde reclami
In
cazul in care intampini dificultati pe parcursul procesului de portare,
poti face o sesizare la ANCOM, parcurgand pasii detaliati
aici.