Raportul analizeaza efectele
transformarilor generate de folosirea pe scara tot mai larga a
tehnologiilor mobile pe segmentul serviciilor de sanatate la nivelul
consumatorilor sau al pacientilor, al cadrelor medicale, al
furnizorilor de servicii si al contribuabililor din cadrul
sistemului.
[b]Tehnologiile mobile – o parghie
pentru schimbarea sistemului de sanatate[/b]
Recentele dezvoltari din cloud
computing permit deja accesarea de pe un terminal mobil a unor volume
imense de informatii si aplicatii din domeniul sanatatii, pe retelele
sociale functioneaza deja intregi comunitati de pacienti care schimba
intre ei informatii si isi ofera sprijin reciproc, analizele de
volume mari de date – big data analytics – pot deja furniza, oriunde
si oricand, informatii referitoare la diagnosticare.
Toate aceste tehnologii sunt deja
accesibile si se pot dovedi valoroase pentru atingerea celor mai
importante trei teluri in schimbarea sistemului global de sanatate:
scaderea costurilor, imbunatatirea rezultatelor si cresterea
accesului la servicii medicale.
Toti factorii implicati in industria de
sanatate sunt constienti ca sistemul actual este invechit si ca este
nevoie de un nou sistem pentru livrarea, consumul si plata
serviciilor medicale. Costurile de sanatate au ajuns in SUA la 17,9
din PIB, in timp ce in majoritatea tarilor Europene reprezinta 8-9%
din PIB si continua sa creasca, iar in China au ajuns deja la 4,5%
fiind pe mai departe in crestere rapida.
Tehnologiile mobile permit
monitorizarea de la distanta si accesul direct al pacientilor la
medici clinicieni atunci cand vor sa puna intrebari. De exemplu, un
proiect-pilot de telemedicina derulat in 2011 in Marea Britanie, unde
guvernul este principalul contribuabil in sistemul de sanatate, a
avut ca rezultat o reducere cu 15% a vizitelor la medic, o reducere
de 20% a intrarilor in sistemul de urgenta, o reducere cu 14% a
solicitarilor de internare si, cel mai socant, o reducere cu 45% a
ratei de mortalitate.
La nivel global, 44 de milioane de
aplicatii destinate problemelor de sanatate au fost descarcate in
2011. In SUA, aproximativ 30% dintre cei chestionati au spus ca
folosesc ”intotdeauna” sau ”frecvent” internetul atunci cand
cauta un raspuns la intrebari medicale, majoritatea considerand ca
devin, astfel, niste pacienti mai buni.
4 din 10 consumatori din SUA au folosit
media sociale pentru a consulta pareri despre diverse tratamente sau
anumiti medici. Accesul la informatiile medicale din media sociale si
cele de pe internet este tot mai des facut de pe smartphone-uri si
tablete.
Consumatorii participa deja, de la sine
putere, in miliarde de discutii online pe teme medicale, cel mai
adesea folosind in acest scop un terminal mobil inteligent. Pe
PatientsLikeMe.com, doar unul dintre numeroasele retele sociale
dedicate problemelor medicale, aproape 150.000 de utilizatori
inregistrati schimba intre ei informatii despre conditiile de
tratament, medicatie si simptomatologie pentru peste 1.000 de boli.
[b]Oportunitate unica de crestere
pentru companiile din tehnologie[/b]
Desi conceptul de medicina bazata pe
tehnologii mobile – mHealth – incepe sa-si faca tot mai simtite
efectele in sistemul de sanatate, suntem inca abia la inceputul
curbei de adoptie. Un raport recent arata ca doar 23% dintre
consumatori au folosit pana astazi solutiile mobile de sanatate,
inclusiv faptul de a suna de la mobil la cabinetul medical.
Aceste rezultate sunt inca departe de
tiparele generale de utilizare a telefoniei mobile – care arata ca,
de exemplu, 64% dintre consumatori au trimis un mesaj text, 38% si-au
folosit telefonul mobil ca sa intre pe internet si 27% folosesc
aplicatii pe mobil.
In actualul context, companiile din
domeniul tehnologiei au capacitatea sa puna pe piata produse si
servicii care sa accelereze industria globala de sanatate. Ele sunt
bine pozitionate sa joace un rol important in gasirea unei solutii
care sa aiba la baza tehnologia pentru una din problemele actuale
cele mai stringente ale umanitatii si sa benefcieze de o oportunitate
istorica de crestere.
Ernst & Young
este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel
global, cu 167.000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si
venituri de aproximativ 24,4 miliarde dolari in anul 2012.
In
Romania, Ernst & Young este prezenta din anul 1992. Cei peste 500
angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii
integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si
servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si
locale. Compania are birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara,
Iasi si Chisinau.