Rezultatul final al acestui studiu a aratat ca riscul unui accident creste de 4 ori atunci cand soferul vorbeste la telefon, pe cand pasagerii din masina sunt capabili chiar sa il reduca.
Nu manuirea telefonului (cu sau fara handsfree) este cea mai mare problema, ci discutia telefonica in sine. „In unele tari s-a dat o lege cu privire la utilizarea telefonului mobil la volan, soferii fiind fortati sa foloseasca diverse tehnologii hands-free, precum Bluetooth-ul. S-a demonstrat insa ca utilizarea Bluetooth-ului este un inconvenient in sine, si ca de fapt apelul in sine este suficient pentru a distrage atentia soferilor, nu neaparat sustinerea dispozitivului”, se precizeaza in studiu.
Pasagerii din masina stiu cand sa se opreasca din conversatie in functie de conditiile de trafic, pe cand cel cu care te conversezi la telefon, nu. Participand la simulatorul pus la dispozitie de catre oamenii de stiinta, respondentii care vorbeau la telefoanele mobile au ratat frecvent schimbarile de directie. Acest lucru s-a intamplat din cauza faptului ca soferii nu mai pot procesa la fel de bine informatiile din trafic atunci cand se concentreaza sa vorbeasca la telefon.