„Preconizam vanzarea a 10.000 de unitati pentru GPS-urile Smailo, in reteaua de distribuitori si parteneri Arobs din care fac parte magazinele UltraPRO, Euro-GSM, Neomax, Esal sau eMag”, a declarat pentru DailyBusiness Nora Mihalca, marketing assistant Arobs Transilvania.
Aceasta a declarat ca dispozitivul este produs de o companie taiwaneza, dar dupa specificatiile celor de la Arobs.
„Marca a fost gandita pentru piata romaneasca, apelandu-se la serviciile unei agentii specializate in design si consultanta de marca. In prezent nu putem vorbi de clienti corporate, intrucat produsul abia a fost lansat, dar s-au initiat deja negocieri si avem cateva deal-uri in lucru pe care speram sa le incheiem in viitorul foarte apropiat”, a mai spus Mihalca.
Smailo se adreseaza posesorilor de masini middle-class, fiind comercializat cu pretul de 700 de lei, pentru modelul cu harta Europei de Est, sau 800 de lei, pentru cel ce include harta Europei cu 43 de tari. Ecranul GPS-ului este tactil, avand marimea de 4,3 inci.
Prin intermediul site-ului Smailo.ro, utilizatorii au posibilitatea de a downloada puncte de interes, precum si locatiile radarelor fixe de pe tot teritoriul Europei.
Piata GPS va creste in 2008 cu 50%, pana la 15 mil. euro
Oficialii Arobs au precizat pentru DailyBusiness ca in prezent detin o cota de piata de circa 25% pe segmentul de GPS-uri din Romania.
In 2007 s-au vandut circa 40.000 de sisteme de navigatie GPS in Romania, ei estimand ca piata se va dubla in 2008.
Valoarea pietei GPS din Romania va creste in 2008 cu 50%, pana la o valoare de 15 mil. euro, conform estimarilor Arobs.
„Estimam o crestere a pietei dispozitivelor GPS de cel putin 50% atat pe fondul cresterii detalierii hartilor, cat si intrarii pe piata a unor noi producatori. Piata se va segmenta foarte mult in acest an”, a declarat Voicu Oprean, general manager Arobs.
Cele mai bine vandute dispozitive GPS in Romania au fost PND-urile, Smartphone-urile cu GPS si sistemele PDA carora li se poate transfera programul necesar navigatiei printr-un dispozitiv GPS pe Bluetooth. Conform retailerilor parteneri cu Arobs, cele mai bine vandute GPS-uri pe piata autohtona au fost cele marca Mio.
„Pentru 2008 estimam o cifra de afaceri de 4-5 mil. euro pe partea de distributie sisteme de navigare si smartphone-uri cu GPS, distributia de GPS reprezentand circa 50% din cifra de afaceri a firmei”, a mai spus Voicu Oprean.
Cei mai importanti jucatori pe piata internationala sunt TomTom si Garmin, acestea detinand impreuna o cota de piata estimata la 50%.