Raportat la perioada similara a anului 2008, TotalSoft a inregistrat, pe langa cresterea cifrei de afaceri, si o crestere a EBITDA cu aproape 40%. Veniturile obtinute de companie provin in proportie de 70% din vanzarile realizate pe piata romaneasca, restul de 30% rezultand din export, conform oficialilor companiei.
„Desi 2009 a fost un an extrem de dificil pentru piata IT&C, reflectat si in zona pietei de solutii ERP, TotalSoft a reusit o crestere de 32% a veniturilor obtinute din Charisma ERP, adaugand 45 de noi clienti”, au spus oficialii companiei producatoare de software.
La polul opus s-a situat sistemul de project management Primavera, ale carui scaderi au fost simtitoare pe fondul prabusirii pietei constructiilor si a proiectelor de infrastructura.
Pentru 2010, TotalSoft isi fixeaza ca tinta o crestere consolidata a vanzarilor cu circa 20%, pana la valoarea de 24 milioane de euro si un EBITDA de 6 milioane de euro.
Anul 2009 a fost un an in care contractele internationale au crescut in mod semnificativ, printre clientii care s-au alaturat portofoliului TotalSoft numarandu-se Novero Germania, Isitek Franta, ISTA Italia, OMV Viena, ICAP Grecia, Landeslease Albania, Credins Leasing Albania sau Deutsche Leasing Bulgaria.
„Anul care tocmai s-a incheiat a fost un an greu in care am reusit o crestere care in mod normal nu ne-ar multumi. Totusi, tinand cont ca firme mari de software au scazut si cu 40%, cred ca am incheiat un an dificil dar l-am incheiat bine. In 2010 vom creste numarul de proiecte internationale, prin office-urile noastre, vom lansa noi produse si ne vom consolida pozitia de furnizor roman de ERP preferat de companiile private”, declara Liviu Dragan, general manager al TotalSoft.
Pentru anul 2010, TotalSoft are printre obiective lansarea versiunii 3.0 (2010) a sistemului Charisma ERP, lansarea unor module noi care sa aduca valoare adaugata produselor sale, precum ePayments – aprobarea platilor pe web de catre manageri – precum si un nou modul de logistica a depozitului, de bugete.
Demersurile deschiderii unor noi office-uri externe au intrat si ele in linie dreapta, TotalSoft intentionand ca in decursul acestui prim trimestru sa anunte oficial deschiderea office-ului din Bulgaria iar pana la sfarsitul anului deschiderea office-ului din Grecia. In anii care urmeaza TotalSoft are in plan extinderea de office-uri si in Germania, Anglia, Ungaria, Slovacia, Ucraina, Rusia si Polonia.
Ca obiective pe termen mediu, compania pregateste lansarea sistemului Charisma ERP pe web (2011) si cresterea, pana in 2014, a veniturilor provenite din vanzarile realizate pe piata externa la 50%.
Principalii concurenti ai TotalSoft sunt Softwin, Siveco sau Oracle Romania.