Cel mai mare furnizor de servicii de cautare pe Internet a anuntat
luni ca este gata sa reduca perioada de pastrare a informatiilor la un an si jumatate, comparativ cu intervalul de 18-24 de luni propus in luna martie autoritatilor de reglementare.
De cate ori un utilizator acceseaza site-urile Google, compania pastreaza informatii despre gusturile, interesele si convingerile acestuia care ar putea fi folosite de alte parti, precum furnizorii de publicitate.
Google sustine insa ca datele personale ale utilizatorilor nu sunt
folosite niciodata in afara companiei.
Peter Fleischer, consilier al Google in domeniul informatiilor confidentiale, a afirmat insa intr-o scrisoare adresata autoritatii europene de profil (Article 29 Data Protection Working Party) ca reducerea perioadei sub 18 luni ar submina serviciile oferite de companie.
„Dupa analizarea motivelor de ingrijorare ale autoritatii, anuntam o noua politica prin care reducem la 18 luni perioada in care sunt stocate pe server informatiile confidentiale „, a mai scris Fleischer.
Google incearca sa calmeze ingrijorarea institutiilor de reglementare din Europa si Statele Unite, precum si a unui grup destul de mic, dar determinat, de activisti care considera ca sfera de activitate a serviciilor companiei Google reprezinta un risc fara precedent pentru informatiile confidentiale ale utilizatorilor.
Autoritatea europeana de protectie a datelor confidentiale ale cetatenilor comunitari, formata din reprezentanti au autoritatilor nationale din cele 27 de state membre, a anuntat in luna mai ca Google nu respecta reglementarile UE in domeniu si a cerut clarificari, pana la jumatatea lunii iunie.
Google a dorit sa fie prima companie din domeniul Internetului care sa defineasca un standard global pentru pastrarea online a datelor confidentiale ale clientilor.
Potrivit unui raport recent al organizatiei Privacy International, alte companii mari precum Amazon, AOL, Apple, eBay, Microsoft si MySpace nu au anuntat inca perioadele de timp in care pastreaza date referitoare la clienti.
Organizatia a publicat la sfarsitul saptamanii trecute un raport conform caruia Google a adoptat cea mai ostila atitudine dintre toate companiile majore de Internet in privinta confidentialitatii datelor, iar compania americana incearca sa respinga cu fermitate acuzatia.
Google detine mai mult de 60% din industria de cautari online, estimeaza companii de marketing.