Studiul efectuat de producatorul de telefoane mobile in 6 tari -China, Germania, India, Spania, Thailanda si SUA – a centralizat raspunsurile a 1.800 de detinatori de mobile.
Dintre acestia, majoritatea (80%) se joaca cel putin o data pe saptamana, iar 34% se joaca in fiecare zi. Cei mai impatimiti jucatori pe mobil sunt indienii, care se joaca in medie 39 de minute intr-o sesiune, americanii (31 de minute) si thailandezii (29 de minute).
Jucatorii pe mobil se joaca atat in miscare (61% din cei chestionati au declarat acest lucru) cat si acasa (62%) sau in asteptare (56%).
Beneficiile care determina detinatorii de mobile sa achizitioneze un joc nou sunt experienta placuta (dupa cum 84% din ei marturisesc), interesul de a relua jocul dupa ce a fost castigat deja (79%), tipul de joc (78%), calitatea elementelor grafice (84%) si posibilitatea utilizarii telefonului mobil pentru alte functii in timpul descarcatri jocului respectiv (78%.)
Jocurile multiplayer, care pun in contact mai multi jucatori, sunt preferate de 45% din respondenti care declara ca joaca pe acest mod cel putin o data pe luna. Cei mai entuziasti jucatori in echipa sunt indienii (56%) care acceseaza o data pe saptamana jocuri in modul multiplayer iar unul din 4 jucatori face acest lucru in fiecare zi.
Incepand cu 2007, Nokia le va oferi utilizatorilor posibilitatea de a achizitiona si juca jocuri mobile de inalta calitate pe viitoarele computere multimedia Nokia Nseries, precum si pe alte dispozitive bazate pe S60.
Utilizatorii vor putea sa se conecteze la N-Gage Arena, comunitatea globala pentru jocuri creata de Nokia. Nokia colaboreaza cu cei mai importanti dezvoltatori de jocuri din lume, inclusiv Electronic Arts si Gameloft, pentru a furniza un portofoliu de jocuri incitante si de inalta calitate, se arata intr-un comunicat al companiei.
Nokia a realizat in trimestrul al treilea al acestui an o cifra de afaceri neta de 10,1 miliarde de euro din care 20% au reprezentat veniturile diviziei Multimedia.