- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

UPC Romania a pierdut 24.000 de clienti in primul trimestru

07 May, 14:30 • Redactia DailyBusiness
Operatorul telecom UPC Romania a marcat o crestere usoara a bazei de abonamente pe primul trimestru comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, pana la 1,64 mil. abonati (+0,2%), insa, fata de trimestrul patru din 2009 finalizat in decembrie, compania a pierdut 23.900 clienti, marcand o scadere cu circa 1,5%.
UPC Romania a pierdut 24.000 de clienti in primul trimestru

Compania avea in Romania la finele primului trimestru 1,21 milioane de clienti de televiziune. UPC Romania a pierdut 46.500 de clienti pe televiziune analogica fata de trimestrul incheiat in decembrie 2009 dar a adaugat 14.600 pe segmentul de televiziune digitala, pana la un numar de 245.600 abonati. Pe acest din urma segment, compania a crescut cu 67% fata de primul trimestru al anului precedent.

„Ne-am concentrat in continuare pe serviciile de televiziune digitala care reprezinta unul din punctele noastre forte, atat la nivel european, cat si in Romania, tendinta generala fiind de migrare de la televiziunea analogica la cea digitala. Am extins numarul localitatilor cu acoperire digitala si am lansat produse si oferte noi dedicate atat clientilor existenti, dar si clientilor noi”, a declarat Severina Pascu, CFO al UPC Romania.

Compania explica pierderea abonatilor pe segmentul de televiziune analogica din cauza scaderii puterii de cumparare a consumatorilor. „Aceasta se reflecta direct in renuntarea la serviciile de televiziune analogica de catre un anumit segment al populatiei sau migrarea anumitor clienti catre operatori alternativi, in special la nivel local. Acestia ofera insa un continut mai restrans la preturi mai mici. Acest segment este si cel mai expus in conditiile in care situatia macroeconomica continua sa se deprecieze”, considera directorul financiar al UPC Romania.

Pe segmentul de Internet compania si-a marit baza de clienti cu 10,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 271.000 clienti.

Pe segmentul de telefonie, compania si-a marit baza de clienti cu 16,6% fata de primul trimestru al anului precedent, pana la 153.100.

Raportul Liberty Global, compania mama a filialei locale, subliniaza ca UPC Romania „continua sa se confrunte cu presiuni majore atat la nivelul mediului concurential cat si la nivel macroeconomic in Romania si in Ungaria, ceea ce ne afecteaza rata de crestere in Europa Centrala si de Est”.

Principalii concurenti ai UPC Romania sunt Romtelecom, RCS&RDS, precum si Orange, Vodafone sau Cosmote.

Liberty Global a trecut pe profit
Compania Liberty Global, detinatoarea operatorului de cablu UPC Romania, a inregistrat un profit de 736,6 milioane de dolari in primele trei luni ale anului, dupa ce in aceeasi perioada a anului trecut pierderile au insumat 298,7 milioane dolari.
Profitul operational a fost de 304 milioane de dolari in primul trimestru al anului, in crestere cu 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit raportului financiar al grupului.

Veniturile Liberty Global au crescut, de asemenea, cu 28% in primele trei luni ale anului, fata de acelasi interval din 2009, pana la 2,18 miliarde de dolari.

Numarul de abonamente a crescut in perioada mentionata cu 34%, ca urmare a achizitionarii companiei de cablu Unitymedia, care a adus in portofoliul Liberty Global 5,7 milioane de abonamente din totalul de 5,9 milioane de abonamente noi.

Venitul consolidat per utilizator a crescut cu 6% pana la 37,44 dolari in primul trimestru din 2010 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, dar daca se tine cont de efectul ratelor de schimb, compania a inregistrat o scadere de 4%.

Urmărește Daily Business pe Google News