Cele mai mari scaderi pe segmentul clientilor CATV au fost inregistrate in Romania si Ungaria, totalizand pierderi de 80.000 de clienti. Aproximativ 60% dintre clientii pierduti provin din Romania.
La sfarsitul celui de-al doilea trimestru, incheiat la data de 30 iunie 2007, compania inregistra 1,27 mil. clienti de cablu TV, 74.100 de clienti pentru serviciile de televiziune prin satelit, in crestere cu 7.400 precum si 8.000 de clienti pentru serviciile de cablu digital, in crestere cu 300.
Pentru segmentul DTH, compania inregistra 74.100 de clienti, in crestere cu 7.400.
Clientii de telefonie ai companiei au crescut cu 6.500, pana la 71.900, in timp ce abonatii la serviciile de Internet au crescut cu 4.800, pana la 137.800.
„Ca urmare a scaderilor pe segmentul CATV, incercam sa dinamizam piata din Romania, sa atragem clientii prin discounturi si pachete promotionale”, a spus un oficial al UPC Holding.
UPC Romania se confrunta cu o concurenta puternica din partea RCS&RDS, care s-a dezvoltat puternic printr-o politica agresiva de preturi care ajunge pana la furnizarea gratuita a serviciului de telefonie fixa.
Concurenta ridicata de pe piata, sporita anul trecut prin intrarea Romtelecom pe piata de televiziune prin satelit, s-a acutizat in prima parte a acestui an cand UPC si Romtelecom au lansat abonamente cu convorbiri gratuite in retelele proprii sau chiar catre toate retelele de telefonie fixa (cazul UPC) – ambele miscari fiind luate pentru a mentine numarul de clienti pe cablu si, respectiv, telefonie fixa.
Rezultate satisfacatoare pentru UPC la nivel international
UPC Holding, detinuta de Liberty Global, a inregistrat in al doilea trimestru o crestere a veniturilor cu 10% comparat cu aceeasi perioada a anului precedent, pana la suma de 827 mil.euro, au spus oficiali ai companiei.
In primele 6 luni ale anului, compania a inregistrat venituri in crestere cu 11% fata de perioada similara a lui 2006, pana la suma totala de 1,64 mld. euro.
Cresterea veniturilor s-a facut simtita datorita cresterii numarului de clienti precum si datorita impactului pe care l-au avut noile achiztiii ale UPC Holding, cum ar fi compania ceha Karneval.
Cele mai bune rezultate ale companiei au fost inregistrate in Chile, Olanda, Ungaria si Polonia.
Compania a raportat la finele celui de-al doilea trimestru incheiat la 30 iunie un numar total de 10,6 mil. de clienti, o crestere cu 5% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Dintre acestia, 2,8 milioane s-au abonat la cel putin doua servicii, echivalentul a 27% din totalul clientilor, comparat cu doar 22% in perioada similara a anului precedent.