De asemenea, operatorul va utiliza la nivel national un singur sistem IT de administrare a datelor clientilor.
„Anuntasem la inceputul lui 2007 investitii de 30 mil. $ in retea si servicii. Pot spune ca majoritatea acestor fonduri s-au dus catre acest call-center unic national, precum si in sistemul IT”, a spus pentru DailyBusiness un purtator de cuvant al companiei.
Conform acestuia, circa 10 milioane $ au fost investiti in noul sistem IT.
La sfarsitul anului 2007, sistemul IT a inceput sa fie implementat in partea de est a tarii, in orasele in care UPC are operatiuni. La sfarsitul lunii ianuarie, zona de vest si Bucuresti au fost incluse, urmand ca in februarie toata tara sa faca parte din noul sistem informatic.
„Inlocuirea sistemelor IT utilizate pana in prezent si unificarea bazelor de date cu clientii, intr-un sistem unitar si centralizat, a durat tot anul 2007. A fost un proces de lunga durata, la care inca se mai lucreaza si in prezent”, a continuat acesta.
Oficialii companiei nu au precizat daca call-centerele regionale vor fi desfiintate si relocate intr-unul central, sau vor fi interconectate.
Sistemul IT ce urmeaza a intra in folosinta din luna februarie se numeste Derby Classic si, conform oficialilor companiei, provine de la grupul mama si este folosit si in alte tari in care este prezent grupul Liberty Global International, din care face parte UPC Romania.
Ofcialii companiei au declarat ca noul sistem IT precum si centralizarea datelor despre clientii companiei vor duce la o gestionare mai rapida a solicitarilor acestora, clientii urmand a fi gasiti mai repede in baza de date. Echipele UPC vor putea vedea istoricul acestora si vor putea face programarile pentru echipele tehnice mai riguros, au spus reprezentantii UPC Romania.
Call center-ul unic national va putea fi apelat, pentru sesizari, la numarul de telefon 031 1000 872. Pentru clientii UPC, numarul pentru sesizari este apelabil gratuit din reteaua UPC, forma scurta a acestuia fiind 872.
Furnizorul de servicii de telecomunicatii UPC Romania avea la finalul trimestrului trei 2007 un numar de 1,367 milioane de abonati, in crestere cu 12.100 fata de sfarsitul trimestrului doi, conform oficialilor companiei.
Pentru serviciile de telefonie, UPC Romania a adaugat in trimestrul trei 9.100 de abonati noi fata de trimestrul doi, ajungand la un numar de 81.000. Compania a inregistrat la finele trimestrului trei un numar de 157.600 de abonati pentru serviciile de Internet, in crestere cu 19.800 de clienti comparativ cu sfarsitul trimestrului al doilea al lui 2007.
Compania a inregistrat o crestere de 12.400 de clienti pentru serviciul de televiziune prin satelit, ajungand in trimestrul trei la un numar de 86.500 de abonati fata de 74.100 cati avea in trimestrul doi.