UPC Romania are 179.600 de clienti pe televiziune digitala, dar oficialii companiei nu au specificat cati din acestia au optat si pentru serviciul DVR, lansat in urma cu un an si care permite clientilor de televiziune digitala functionalitati precum inregistrarea a pana la 65 de ore de transmisii, derularea acestora in timp real sau punerea pe pauza a emisiunilor.
„Inainte de trimestru 4 mi se pare un moment foarte prielnic pentru lansarea unui serviciu. In urma cu fix un an, lansam serviciul DVR si televiziunea digitala la nivel national”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Iulia Florea, director customer relations and retail sales UPC Romania.
„Pana la urma de simtit bine acasa este un lucru la care nu renunti. Chiar daca este criza, renunti la altele, insa la partea de home entertainment, nu. Trebuie sa se intample ceva foarte dramatic ca omul sa renunte la home entertainment„, a continuat Florea.
Momentan, serviciul HD, disponibil de la 1 octombrie, include 5 posturi care emit in semnal de inalta definitie – TVR, Pro TV, Eurosport, History si Fashion, urmand ca pana la sfarsitul anului si in 2010 sa fie introduse mai multe astfel de canale. Toate acestea se adauga grilei de programe deja existenta, ajungand la 114 posturi TV.
Televiziunea HD asigura o claritate a imaginii de 5 ori mai mare comparativ cu cea standard, pe cand sunetul obtinut este Dolby Surround 5.1, net superior celui specific televiziunii standard.
UPC a lansat acest serviciu in 2006 in Olanda, si are in prezent circa 700.000 de abonati la HD, aproape similar cu numarul total de televizoare HD Ready si Full Definition vandute pe intreaga piata din Romania.
Motivele pentru care in Romania serviciul a fost lansat la 3 ani dupa intrarea pe piata este necesitatea imbunatatirii infrastructurii UPC.
„A fost necesara o upgradere. Primul pas a fost upgradarea la televiziunea digitala, pe care am lansat-o anul trecut, pentru ca iti trebuie o platforma digitala pe care sa oferi HD”, a declarat Iulia Florea.
„Trecerea este graduala. Am investit anul aceasta 50 milioane de euro in infrastructura, in programe, anul trecut 45 milioane euro. In total, am cheltuit peste 100 milioane in ultimii ani pentru a putea lansa acest serviciu”, a conchis aceasta.