Totodata, in primele noua luni ale acestui an veniturile UPC pe piata locala au scazut cu 4,7% la 169,3 milioane de dolari (131,3 mil. euro), de la 177,8 milioane de dolari (circa 138 mil. euro), raportati in perioada similara a anului trecut.
„Desi concurenta ne influenteaza pe toate pietele din Europa Centrala si de Est, ne confruntam cu intensificari mai puternice ale competitiei in Romania si Cehia”, se arata in raportul Liberty Global.
„In Romania, acest factor a condus la scaderea venitului mediu pe utilizator (ARPU), a incasarilor pe segmentele video si a veniturilor totale ale companiei, atat la 9 luni, cat si in trimestrul al treilea”, mai precizeaza raportul.
Numarul de abonati la serviciile de televiziune prin cablu digital oferite de UPC Romania a crescut de 3,7 ori, la 73.300, in timp ce abonamentele pentru serviciile DTH erau, la 30 septembrie 2008, cu 59% mai multe decat in perioada similara a anului trecut.
Pe segmentul de televiziune prin cablu analog, UPC Romania a raportat o scadere de 15%. Astfel, numarul total de clienti ai diviziei de televiziune prin cablu a scazut cu 6%, la 1.286.900, de la 1.367.200 in perioada similara din 2007.
In ceea ce priveste serviciile de Internet, compania avea, la finele primelor 9 luni ale anului, 225.300 de abonati, cu 43% peste nivelul raportat cu un an in urma.
UPC Romania a atras clienti noi si pe segmentul de telefonie, unde numarul de contracte s-a majorat cu 49%, la 120.600.
In prima jumatate a acestui an, veniturile companiei au ajuns la 75,4 milioane de euro, in scadere cu 14,4% fata de perioada similara a anului precedent. Inca din trimestrul 2, compania a pierdut clienti pe cel mai important business al sau, cablul TV, cedandu-i pozitia de lider competitorului direct, RCS&RDS. UPC Romania a incheiat primul semestru cu un numar total de 1,184 milioane de clienti pe cablu TV, pe cand RCS&RDS a incheiat aceeasi perioada cu 1,3 milioane de clienti.
Principalii competitori ai UPC Romania pe piata locala de comunicatii sunt RCS&RDS si Romtelecom.
Grupul Liberty Global a inregistrat pierderi de 36,3 milioane de dolari in primele 9 luni din acest an, de peste 6 ori mai reduse decat rezultatul negativ de 225,4 milioane de dolari (174,9 mil. euro) din perioada similara a anului trecut, in timp ce veniturile au urcat cu circa 20%, la 7,9 miliarde de dolari (6,1 mil. euro).