In 2011 UPC Romania
inregistra venituri de 437 milioane lei.
In ceea ce priveste
veniturile in T4 2012, acestea sunt de aproape 115 milioane lei,
comparativ cu aproape 111 milioane lei in T4 2011.
UPC Romania si-a
marit baza de RGU in cel de al patrulea trimestrul din 2012 cu cu
3,5%, adaugand, fata de trimestrul anterior, peste 58.300 noi
abonamente, ceea ce face ca baza totala de RGU (unitati generatoare
de venituri – abonati telefonie fixa, internet si televiziune) sa
fie, la finele anului 2012, de 1.733.900.
Totodata, baza de
clienti a UPC Romania a crescut – in ultimele trei luni compania a
castigat 25.300 noi clienti, in crestere cu 2,2% fata de trimestrul
anterior.
Compania a incheiat
anul 2012 cu un numar total de 1.177.600 clienti.
Televiziunea
digitala a adus companiei un plus de 19.400 de abonamente in ultimele
trei luni din 2012, iar baza de abonamente de televiziune digitala a
crescut cu 4,8% fata de trimestrul anterior, ajungand la un total de
423.600. Fata de aceeasi perioada a anului
trecut, UPC a inregistrat o crestere de 19% a numarului de clienti de
televiziune digitala.
Numarul de abonati
HD ai UPC Romania a cunoscut o evolutie, ajungand la peste 44.000 la
sfarsitul lunii decembrie 2012, reprezentand 10% din baza totala de
digital.
Cu o crestere
constanta in ultimii ani s-a evidentiat si televiziunea
prin satelit (DTH), numarul de clienti pe
acest segment ajungand la
sfarsitul trimestrului al IV-lea la
319.700, adica o crestere de 7,9% fata de
trimestrul al III-lea.
In ceea ce priveste
serviciul de televiziune analogica se observa o diminuare a bazei de
clienti, fata de trimestrul anterior, aceasta fiind determinata in
intregime de migrarea catre serviciul digital care ofera o experienta
de vizionare cu mult mai buna si optiuni diverse precum HD, 3D, DVR,
ghid electronic de programe si control parental.
Ritmul crescut de
migrare a clientilor la serviciul de televiziune digitala, cresterile
pe segmentele de internet si VAS-uri (servicii cu valoare adaugata)
au condus la inregistrarea unei cresteri a
veniturilor in lei de 3,4% in T4 2012 comparativ cu T4 2011,
respectiv de 3,1% pentru intregul an 2012, comparativ cu anul 2011.
UPC are cresteri si
pe segmentul de servicii Internet, unde compania a castigat in
trimestrul al IV-lea
16.300 abonamente, raportand o crestere de 5,1% fata de trimestrul
anterior. La sfarsitul anului, UPC Romania avea 333.000 de abonamente
de internet.
”Internet-ul este
segmentul cu cel mai mare potential de
crestere,
impulsionand dezvoltarea pietei de telecomunicatii”, sustine
compania.
Cresteri se observa
si pe segmentul de telefonie fixa, unde, raportat la T3 2012, in
ultimul trimestru al anului 2012 s-a inregistrat o crestere de peste
7,9% a numarului de clienti, in prezent 228.900 de abonati
beneficiind de serviciile de telefonie ale UPC.
Comparativ cu
ultimul trimestru al anului 2011, cresterea pe segmentul de voce a
fost de peste 21%.