Serviciul DVR a fost lansat in octombrie 2008 in 22 de orase ale tarii, Bucurestiul fiind al 23-lea.
„Pana in prezent am atras circa 4.000 de clienti pentru DVR, din cei 100.000 de clienti de televiziune digitala pe care ii avem in cele 22 de orase. Pana la finele anului vom extinde acoperirea pentru servicii de televiziune digitala in inca 10 orase”, a declarat Severina Pascu, director financiar al UPC Romania.
„Bucurestiul are cel mai mare potential pentru noi, puterea de cumparare fiind cea mai mare aici. Pana la finele anului, probabil vom atinge 10.000 de utilizatori pentru DVR”, a mai spus Pascu.
Serviciul DVR ofera clientilor UPC posibilitatea de a inregistra programele TV stocand pe media-box-ul oferit in custodie de companie pana la 65 de ore de continut video (160 Gb), acestia putand de asemenea sa opreasca, sa deruleze si sa reia emisiuni transmise in direct.
De asemenea, UPC a anuntat luni si lansarea unei noi platforme pentru televiziunea digitala prin cablu – UPC Digital TV. Prin intermediul acestui serviciu, utilizatorii pot avea acces pana la 109 programe de televiziune structurate pe categorii, la o platforma de jocuri (contra cost), un ghid electronic de programe sau 10 canale radio.
Structura serviciului de televiziune digitala include mai multe pachete, in functie de numarul de canale. UPC Digital TV Small cu optiunea DVR, costa 50 de lei, pachetul mediu, cu 103 canale si DVR, costa 60 de lei, iar cea mai scumpa varianta permite accesul clientilor la 109 canal si DVR la 80 de lei/luna, TVA inclus.
Serviciul Digital Video Recorder nu se intersecteaza cu niciun alt produs de pe piata din Romania, sustin oficialii UPC Romania.
De aceeasi parere sunt si oficialii iNes Group, care ofera servicii de IPTV.
„Nu intram in concurenta cu UPC. In cazul lor, clientii trebuie sa aleaga emisiunile pe care vor sa le inregistreze, in timp ce la noi totul se face automat – toate emisiunile din ultimele 2 zile, de pe 18 canale TV, sunt stocate si pot fi vizualizate oricand”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Radu Rusu, IPTV Division Operation Manager.
Criza economica nu influenteaza strategia UCP Romania
Oficialii UPC au precizat ca vor continua „in acelasi ritm ca in anii precedenti” investitiile in extindere si infrastructura, avand fondurile necesare pentru dezvoltare.
„Subventiile le primim de la compania mama, care are fonduri suficiente. Nu vom incetini ritmul de evolutie. Ne bazam pe clientii actuali si incercam sa inovam mai repede decat concurenta”, a spus Severina Pascu.
UPC Romania are in prezent 1.600 de salariati, oficialii companiei declarand ca vor face angajari intr-un ritm redus, pana la finele anului.
Reprezentantii UPC Romania au declarat ca se asteapta sa creasca accelerat in 2009 in special pe segmentul de Internet, care are cel mai mare potentiale. Cele mai multe castiguri vin insa de pe segmentul de televiziune.
„Vrem cat mai rapid sa atragem toti clientii catre digital, deoarece pe aceasta platforma putem adauga mult mai multe servicii cu valoare adaugata decat pe analogic”, a spus Severina Pascu.
La finele lui septembrie 2008, operatorul a inregistrat o scadere de aproximativ 15% pe segmentul de televiziune prin cablu analogic, de la 1,26 milioane de utilizatori, cat avea in septembrie 2007, la 1,07 milioane.
Pe segmentul serviciilor de retransmisie a programelor TV prin satelit (DTH – direct to home), UPC Romania, care activeaza pe aceasta piata sub brandul Focussat, a inregistrat o crestere de aproximativ 60%, de la 86.500 de utilizatori la finalul celui de-al treilea trimestru al lui 2007, pana la aproximativ 138.000 de clienti in perioada similara de anul acesta.
In ceea ce priveste segmentul broadband, compania si-a marit portofoliul de clienti cu 42%, pana la un numar de 225.300 de clienti, fata de perioada similara a anului trecut, cand compania avea in portofoliu 157.700 de clienti la internet.
Principalii concurenti ai UPC Romania sunt Romtelecom, RCS&RDS sau Vodafone si Orange.