„Consumatorul
conectat este o realitate care va transforma toate industriile și
regiunile de pe glob”, a spus Craig Wigginton, vicepreședinte
Deloitte LLP SUA și lider telecom pentru Deloitte Global, America și
Deloitte SUA. „Pentru multe companii, previziunile privind
creșterea constau în abilitatea de a fi cu un pas înaintea
obiceiurilor în continuă schimbare ale consumatorului conectat”.
Pentru
realizarea raportului Global
Mobile Consumer Trends,
Deloitte a colectat informații privind comportamentul
consumatorilor, opinii și tendințe pentru o gamă largă de produse
și servicii mobile și wireless în regiuni și țări distincte.
Rezultatele studiului oferă o perspectivă amplă a pieței mobile,
cu analize și comparații între țări ce acoperă șase
continente, 31 de țări și 49.500 de respondenți.
Principalele
concluzii ale raportului Global Mobile Consumer Trends:
-
Plățile
mobile prind avânt. Cu
toate că sunt de puțin timp pe piață, plățile mobile de tip
mPayment au crescut semnificativ, la nivel global. Conform
rezultatelor sondajului, pe piețele dezvoltate, 20% dintre
consumatori au raportat plăți mobile. Pe piețele în curs de
dezvoltare, aproape jumătate dintre consumatori (47%) au folosit
telefonul mobil pentru a efectua plăți electronice, în timp ce
65% s-au arătat interesați de a folosi această tehnologie. China,
o piață dominată de plățile în numerar, s-a evidențiat anul
trecut ca una dintre țările care au adoptat plățile mobile la
cumpărăturile în magazine, raportând o creștere de 66% pe acest
segment, în ultimul an. Cu toate acestea, 40% dintre consumatori nu
doresc să efectueze plăți mobile din motive de securitate.
-
Mobilitatea
vine în diverse forme și mărimi.
78% dintre utilizatori dețin un telefon inteligent, aproape 10%
accesorii wearable
și
mai bine de jumătate sunt posesori de tablete. Rezultatele
studiului arată că un sfert dintre consumatorii de pe piețele
dezvoltate au în plan să cumpere un gadget wearable în
următoarele 12 luni. La nivel de țară, Singapore are cel mai mare
număr de consumatori conectați, iar Polonia este și ea în top,
urmată de SUA, Australia și Italia.
-
Timpul
petrecut pe mobil nu e niciodată îndeajuns. Aproape
toți utilizatorii își verifică telefoanele în maxim trei ore de
la trezire. Pe piețele emergente, 93% dintre utilizatori își
verifică telefonul la o oră sau chiar mai puțin de la trezire, în
timp ce 14% își verifică telefonul mobil de cel puțin 100 de ori
pe zi.
-
Consumatorii
preferă mesageria text și instant (IM). Primul
lucru pe care îl fac utilizatorii dimineața este să verifice, cu
prioritate, mesajele text și cele instant (IM). Cu toate că
serviciile de voce rămân cel mai utilizat serviciu pentru
dispozitive mobile pe piețele dezvoltate, cu o rată de 76%, ele
sunt urmate îndeaproape de mesageria text (74%).
-
Preferințe
regionale pentru internet fix versus Wi-Fi.
Pe piețele dezvoltate, viteza 4G este în mod constant mai mare
decât viteza Wi-Fi. În America de Nord, metoda preferată de
conectare la internet rămâne Wi-Fi, în timp ce Europa și
Asia-Pacific preferă conexiuni mobile ca 4G.