Daca ar trebui sa
aleaga doar un singur dispozitiv, o treime dintre respondenti ar
alege un smartphone, in timp ce doar putin peste o treime ar alege un
notebook.
Din punct de vedere
al perspectivel globale asupra echipamentelor de lucru,
smartphone-urile au depasit desktop-urile, mai arata studiul citat.
Smarphone-urile sunt
considerate a fi de doua ori mai populare decat desktop-ul si de
trei ori mai populare decat tabletele.
Pentru generatia
”mereu conectata” un sigur device (smartphone, tableta etc) este
suficient, fie ca este personal sau furnizat de angajator. Acest
lucru creaza provocari pentru departamentul IT care trebuie sa
protejeze informatiile companiei.
In timp ce 2 din 5
respondenti declara ca firma la care lucreaza le interzice sa
foloseasca echipamentele companiei pentru activitati nonlucrative,
apropape 3 din 4 (70%) spun ca nu respecta aceste politici.
Doua treimi (66%)
considera ca ”angajatorul nu ar trebui sa monitorizeze activitatea
online a angajatului – nu este treaba sa”
.
Profesionistii IT
stiu ca multi angajati nu respecta regulile, dar nu inteleg cat de
raspandit este fenomenul: peste 50% dintre profesionisti IT cred ca
angajatii lor respecta regula „nu folositi echipamentul de la birou
pentru activitati non-lucrative”.
Cumparaturile online
– o tendinta globala a Generatiei Y
9 din 10
respondenti au declarat ca fac cuparaturi pe internet.
Aproximativ 3 din
5 (58%) au declarat ca se bazeaza pe recenziile consumatorilor
atunci când doresc sa achizitioneze produse de pe internet; alti 28%
consulta recenziile de pe internet ocazional.
Aproape 3 din
5 (57%) din respondenti sunt dispusi sa ofere adresa de e-mail
magazinelor si site-urilor online pentru a primi notificari depre
promotii. insa sunt precauti in a oferi mai mult de atât – putini
sunt dispusi sa ofere numarul de telefon, adresa de acasa sau alte
date personale.
Acesta este cel
de-al treilea studiu anual, Cisco Connected World Technology Report
2012 a fost comandat de Cisco si aplicat de InsightExpress, o
companie independenta de cercetare de piata, cu sediul in Statele
Unite ale Americii.