Cosmote Romania este una dintre putinele firme din Romania care foloseste trenurile ca mediu de promovare, o parte din vagoanele „celor mai populare rute ale CFR” urmand a fi personalizate in culorile si mesajul campaniei, conform Cosmote.
Costul de afisare pe o garnitura CFR Calatori este de minim 1.500 euro/luna, oficialii CFR precizand pentru DailyBusiness ca pana in prezent, au incheiat astfel de contracte cu peste 30 de companii, pe perioade intre trei si noua luni.
„Serviciul de reclame pe garnituri este disponibil de trei ani. In functie de suprafata reclamei si a numarului de garnituri pe care compania doreste sa o acopere, pretul porneste de la 1.500-2.000 de euro”, a declarat pentru DailyBusiness Adrian Vlaicu, director de marketing CFR Calatori.
Acesta a declarat ca au existat mai multe companii care au cumparat publicitate pentru peste 400 de garnituri, dand ca exemplu o campanie publicitara a Ministerului Turismului.
O alta companie care a anuntat folosirea trenurilor ca mijloc de promovare este asiguratorul Aviva.
„Cele mai cautate trenuri sunt cele din clasa Rapid si Inter City, dar, in unele cazuri, au fost cerute reclame si pe trenurile personale, in cazul unor reclame mai ‘populiste'”, a mai spus Vlaicu.
Alexandru Noaptes, director general al CFR Calatori, nu a oferit informatii suplimentare, confirmand insa ca se afla, intr-adevar, in dialog cu Cosmote pentru introducerea reclamelor pe unele garnituri de calatori.
Campania Cosmote a inceput deja sa fie derulata.
„Spotul TV si printurile sunt difuzate incepand de astazi (marti -n.r.), urmand ca restul componentelor campaniei de promovare sa fie introduse in perioada urmatoare”, a precizat pentru DailyBusiness un reprezentant al operatorului. Acesta a spus ca rutele pe care vor circula trenurile cu reclame nu sunt inca stabilite.
Pe langa trenuri, spoturi TV si printuri, Cosmote Romania va investi in campanii de advertising pe Internet, radio precum si media neconventionala (metroul si statiile de autobuz).
Oferta Cosmote vizeaza clientii pre-pay cu extraoptiune activa
Cosmote Romania a introdus marti tariful unic de 10 eurocenti/minut valabil in toate retelele nationale fixe si mobile, tarif aplicabil tuturor clientilor pre-pay ai companiei care au o extraoptiune activa.
„Multi utilizatori detin doua sau chiar trei telefoane mobile pentru a putea comunica, la tarife accesibile, cu prietenii lor care utilizeaza serviciile altor retele de telefonie mobila. Cosmote a lansat acum o propunere care doreste sa schimbe aceasta pracita, de multe ori incomoda”, a declarat Costas Kapetanopoulos, Director Marketing si Comunicare Cosmote Romania.
„Astfel, oferim utilizatorilor cartelei Cosmote, care au o extraoptiune activa, posibilitatea sa comunice fara sa fie restrictionati de costurile de a apela alte retele”, a mai spus Kapetanopoulos.
De asemenea, utilizatorii cartelei Cosmote care realizeaza reincarcari ale contului lor cu minimum 5 euro in fiecare luna, timp de un an, primesc un bonus de cel putin 24 de euro intr-un an, in functie de valoarea reincarcarii. Astfel, lunar, pentru prima reincarcare cu o cartela valorica de minim 5 euro, utilizatorul primeste, pe langa 20% din valoarea sumei reincarcate, inca un euro bonus.
Utilizatorii noi ai cartelei Cosmote pot activa una dintre cele 2 extraoptiuni disponibile – All Inclusive, cu 300 minute + 300 SMS-uri in retea si 10 minute nationale pentru 5 euro pe luna sau optiunea Top 5, ce pune clientilor cosmote la dispozitie 400 minute si 400 de SMS-uri cu 5 numere Cosmote, pentru 5 euro/luna.
„Oferta este valabila pentru ambele extraoptiuni amintite, cat si pentru restul de extraoptiuni mai vechi, care mai sunt disponibile la reactivare pentru clientii care si le-au ales in perioada lor promotionala”, a declarat pentru DailyBusiness un reprezentant al companiei.
In acelasi timp, utilizatorii existenti isi pot reactiva extraoptiunea curenta sau pot migra la oferta All Inclusive, in perioada promotiei.
Operatorul de telefonie mobila Cosmote Romania a inregistrat pierdere neta de 118,4 mil. euro anul trecut, in crestere cu 30% fata de 2006, reusind insa cresterea cotei de piata pana la 16%, la doar doi ani de la relansare.
In 2006, Cosmote Romania a raportat pierdere neta de 91,6 mil. euro, iar cota de piata era la inceputul anului trecut de 7%. Inca de la relansare, compania nu a ascuns faptul ca va sacrifica profitul in primii ani pentru a-si creste agresiv baza de clienti, urmand sa treaca pe profit net in anul 2009.
Principalii concurenti ai Cosmote Romania sunt Orange Romania, Vodafone Romania, Zapp, precum si RCS&RDS.