„In acest an vom ramane lideri de piata pe segmentul vanzarilor online de DVD-uri cu filme, in conditiile in care ponderea inchirierilor din totalul afacerii este in scadere”, a spus pentru DailyBusiness Madalin Chirila, director trafic la compania de inchirieri si vanzari de DVD-uri Videomax. Acesta a adaugat ca firma se va concentra doar pe vanzarile si inchirierile online, renuntand la magazine.
La inceputul anului, compania a inchis singurul magazin pe care il avea in tara, la Ploiesti. Anterior, Videomax a mai avut un magazin in Buzau, dar pe care l-a inchis in urma circa doi ani.
Oficialii Videomax estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri in crestere cu 20%, pana la aproximativ 600.000 euro, pe fondul vanzarilor accelerate de DVD-uri, a spus Chirila.
Videomax activeaza si prin francize in Brasov, Galati, Braila si Bacau.
„Oferim servicii in intreaga tara. Daca un client din Constanta doreste sa cumpere un DVD, noi il trimitem printr-o companie de curierat, clientul platind valoarea DVD-ului si o taxa de transport de circa 10 lei. In cazul inchirierilor, compania de curierat va veni si va ridica DVD-ul de la domiciliul clientului”, a explicat Chirila specificand ca in afara Bucurestiului comenzile ajung in 48 de ore.
Anul trecut, 75% din afacerile companiei au reprezentat-o inchirierile, restul fiind acoperit de vanzari de filme si documentare. In 2007, veniturile companiei s-au impartit in mod egal intre vanzari si inchirieri, in conditiile in care inchirierile sunt disponibile doar in Bucuresti.
„Preturile filmelor si documentarelor pe DVD-uri au scazut, in timp ce apetitul clientilor pentru achizitionarea de filme originale a crescut. Desi inchirierile nu vor scadea in 2007, acestea vor inregistra o rata a cresterii mai lenta decat cea a vanzarilor. Incepand cu 2008 preconizam ca veniturile din inchirieri vor scadea”, a precizat Chirila.
Acesta a adaugat ca in aproximativ 2-3 ani ar putea sa renunte complet la inchirieri deoarece nu vor mai fi la fel de profitabile.
In 2006, Videomax a inchiriat aproximativ 300.000 de filme si documentare, iar anul acesta a ajuns deja la un numar de aproximativ 200.000. Din acestea, circa 15% sunt documentare.
Inchirierile Diverta, in scadere cu 9%
In 2006, cifra de afaceri a retailerului Diverta pe segmentul inchirieri a fost de peste 900.000 de euro, pentru anul in curs oficialii companiei estimand o scadere a acestui segment pana la o valoare de aproximativ 820.000 euro.
Scaderea inchirierilor de filme si documentare este explicata de catre Diverta prin aparitia unor softuri de piratare si copiere de DVD-uri din ce in ce mai performante, extinderea retelelor de cartier, concurentei directe precum si a canalelor de televiziune prin cablu (Boom TV, DigiTV, Dolce) care acopera suficient de bine timpul liber al oamenilor.
Inchirierile de filme reprezinta aproximativ 2% din cifra de afaceri a retailerului Diverta.
In general, filmele cu cel mai mare succes sunt blockbusterele americane, cu bugete de milioane de dolari si actori foarte cunoscuti. Filmele cu buget redus, cu subiecte mai putin comerciale, au un public specializat, dar mai redus numeric.
Oficialii Diverta au subliniat tendinta clientilor de a se axa acest an spre filmele care fac parte din categoria drama cu substrat de thriller. Pe locul doi se situeaza filmele de comedie, iar pe locul trei cele de actiune.
„In anii trecuti erau preferate filmele de actiune, urmate de comedie si apoi de drama. Oamenii care inchiriaza se orienteaza in primul rand dupa nouatile aparute pe piata rental si filme de Oscar, sau castigatoare a diverselor premii”, a spus Dana Amzoiu, director pe segmentul de vanzari si inchirieri filme in cadrul Diverta.
Cele mai cautatate filme internationale in 2006 au fost, conform Videomax, Piratii din Caraibe:Cufarul omului mort, Codul lui Da Vinci, Epoca de gheata 2 si Miami Vice.
Cele mai cautate titluri romanesti au fost cele care au obtinut premii la festivalurile de film – California Dreaming, A fost sau n-a fost?, Hartia va fi albastra.
„Procentul de inchirieri pe filmele romanesti se situaza undeva la 4%, acest lucru datorandu-se in mare parte faptului ca titluri mai vechi (filme romanesti consacrate) ca „BD in alerta”, „Actorul si salbaticii”, „Nemuritorii”, „Trandafirul galben” au rulat de nenumarate ori pe posturile de televiziune, a spus Amzoiu.